Customer Care inom Pre-Sales till Invotech

Customer Care inom Pre-Sales till Invotech

Är du på jakt efter ett meriterande extrajobb? Studerar du en utbildning med teknisk inriktning, eller har ett tekniskt intresse? Då tror vi att du skulle trivas hos Invotech och arbeta med Customer Care parallellt med dina studier. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Invotech Solutions AB utvecklar en avancerad, molnbaserad mjukvarulösning som möjliggör att verksamheter kan fatta snabba och säkra beslut genom digitalisering vilket bidrar till en mer hållbar och effektiv verksamhet. De är en smarbetspartner till såväl stora företag inom svensk byggindustri och tillverkningsindustri som mindre bolag. De är specialiserade på att utrusta fordon, produktionsutrustning, byggnader och personer med sensorer som registrerar data och algoritmer som bearbetar denna data.

Nu vill de välkomna dig som kollega då de söker två personer till deras Customer Care-team som kommer att arbeta med Pre-Sales och first line support. Du blir en del av ett tight team som värdesätter engagemang och glädje på arbetet. Tjänsten är på deltid och du förväntas arbeta cirka 3 dagar i veckan.

Du erbjuds
  • En möjlighet att få in en fot på ett innovativt och spännande bolag med goda möjligheter till ett långsiktigt arbete
  • Ett meriterande extrajobb på sidan av dina studier och som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Invotech.

Arbetsuppgifter

Du kommer huvudsakligen att ringa kalla samtal med syfte att boka in kundmöten åt Mathias (VD). Till en början kommer du även få vara med Mathias på möten för att lära dig produkterna och tjänsterna som Invotech erbjuder sina kunder. Förutom detta kommer du även:
  • Arbeta i ärendehanteringssystemet och förmdela samtal och ärenden till dina kollegor
  • Vara first line support för de enklare tjänsterna som Invotech erbjuder och svara på samtal och frågor från kunder samt vägleda dem rätt
  • Arbeta i en säljande och informativ roll där du är ansiktet utåt och första kontakten med Invotechs framtida kunder
För att komma in i rollen på bästa sätt får du stöttning av dina kollegor samtidigt som du får en utbildning i såväl system som produkter.

Vi söker dig som
  • Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50% och har minst två terminer kvar av dina studier
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet inom exempelvis administration, service eller kundkontakt
  • Har ett tekniskt intresse
  • Har god system- och datorvana, t.ex. PowerPoint och Excel
  • Pratar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i CRM-system.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst ser vi att du är:
  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: 15 augusti
  • Omfattning: Deltid, cirka 24 timmar i veckan. Kontorstider 8-17
  • Placering: Gävle, Västra Vägen 52
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Gävle
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Här kan du läsa mer om Invotech via deras hemsida.