Junior IT-tekniker till Gällivare

Junior IT-tekniker till Gällivare

Är du en nyfiken person som vill arbeta med tekniska lösningar och vill hjälpa företag med tekniska lösningar? Vill du utvecklas i Sveriges största IT-konsultbolag? Då kan du vara rätt person för oss!

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ge support med felavhjälpning av IT-utrustning. Om användarnas dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat, ger du support på plats ute hos slutkund, felsöker och åtgärdar dessa problem. Det kommer även in ärenden via telefon och mail. Du kommer dagligen att hantera mjukvara som Office365, Outlook och Windows. Du använder fjärrstyrningsprogram när du kommunicerar med användare. Så du bör ha grundläggande kännedom om dessa och vilja lära dig mer om dessa program för att kunna ge bästa möjliga service till dina användare.

Du kommer inledande period få en gedigen introduktion samt följa med en handledare ut på uppdrag.

Din profil

Krav:
  • Gymnasieutbildning med IT inriktning alt. vidareutbildning
  • Svenska och Engelska i tal och skrift
  • Genuint intresse för IT/Teknik
  • Bor i eller i närheten av Gällivare
Meriterande:
  • Tidigare erfarenhet av support, servicedesk eller It-teknikerroll
  • Office 365
  • AD (Active Directory)
För att passa in i rollen som supporttekniker så tror vi att du har gått en gymnasialutbildning inom IT/Teknik eller har ett stort fritidsintresse av att hålla på med datorer och hjälpa nära och kära. Som person besitter en hög grad av service- och samarbetsförmåga samt är gillar att arbeta självständigt. Då det förekommer en resor i tjänsten ställer det krav på din flexibilitet och vilja att åka ut till kunder och ge god service.

Villkor

Arbetstid: 08:00-17:00
Start: September eller enligt ÖK
Ort: Gällivare med omnejd
Omfattning:Tillsvidareanställning

Sök tjänsten idag, urval sker löpande! Välkommen med din ansökan.
Mer info
Kontaktperson Amar Mirascic
Telefon 070-7721654
Område Gällivare
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 23 sept 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund finns i sju länder i Norden och Baltikum, de har ca 7000 medarbetare och är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största IT-infrastrukturleverantören i Europa. För detta uppdrag kommer du sitta ute hos en av deras kunder i deras servicedesk. De har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster, och hjälper dig med hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll. Genom att skapa en it-infrastruktur i världsklass är denna kund med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige. Mer information om kundföretaget ges ut vid en eventuell intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.