Operativ inköpare till internationellt bolag

Operativ inköpare till internationellt bolag

Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer främst att arbeta med offerthantering och förhandling av mindre omfattande avtal samt hantering av inköpsbeställningar och fakturor. Tjänsten medför ett stort ansvar, eftersom du även kommer hjälpa till med processutveckling vid identifierade avvikelser. Arbetet kommer vidare innebära många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Tjänsten är en hybridtjänst baserad i Finspång och ditt specifika inköpsområde kommer till stor del kretsa kring IT-tjänster och produkter.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Offerthantering och förhandling av mindre omfattande avtal.
  • Hantering av inköpsbeställningar och fakturor.
  • Processutveckling vid identifierade avvikelser för att förbättra processflöden
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag (heltid) under nio månader med start omgående alternativt enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker en operativ inköpare med ett stort driv och engagemang! Sannolikt har du en bakgrund inom logistik och "supply chain", kanske har du även arbetat med inköp något år? Eller så kanske du helt enkelt har utbildat dig internt kring inköp under din tid inom logistik? Vad som är säkert däremot är, att du brinner för är service och problemlösning, kundfokus är ditt mantra. Vidare är möjligheten att få samarbeta mellan avdelningar och funktionsgränser något som motiverar och sporrar dig, att vara spindeln i nätet är en livsstil för dig.

Viktigt för tjänsten är:
  • Gymnasial kompetens
  • Några års tidigare arbetslivserfarenhet av inköp alternativt utbildning inom inköpsområdet (ex KY/YH)
  • Flytande i tal och skrift (både engelska och svenska)
  • Erfarenhet inom Office 365
Meriterande:
  • Erfarenhet av SAP
  • Bakgrund inom IT
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Bolaget
Organisationen är ett ledande globalt företag inom teknik, och erbjuder kvalitet, innovation och teknikkompetens i framkant. Organisationen omsätter globalt cirka 75 miljarder euro, i Sverige ungefär 1,4 miljarder Euro.
Vid driftenheten i Finspång och Trollhättan, arbetar idag omkring 2000 anställda och verksamheten omsätter strax över 5 miljarder Euro. Kärnan i verksamheten är utveckling, konstruktion och produktion samt försäljning av gas och ångturbiner.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Robin Hermansson via Adecco 010-1737300

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Operativ inköpare till internationellt bolag, Inköpare för uppdrag på global industrijätte, buying professional, logistik, supply chain, inköp, commodity, commodity manager.
Mer info
Område Finspång
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 28 feb 2023 (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.