Kvalitetssäkringsingenjör till Siemens

Kvalitetssäkringsingenjör till Siemens


Har du ett intresse för kvalitet och koordinering? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetssäkringsingenjör arbetar du med leverantörsorsakade avvikelser där du tillsammans med inblandade funktioner ser till att hitta den bästa lösningen. Din dag är varierande där vissa uppdrag kan medföra leverantörsbesök, möteskoordinering och att vara på plats där avvikelsen hanteras. Andra dagar kan handla om att dokumentera, följa upp och ta fram data från våra system. Rollen är operativ och flexibel vilket medför möjlighet att utföra del av arbetet utanför kontoret. Du har stöttning och support av kollegor och vi arbetar tätt tillsammans med operativt inköp. I rollen kommer du även att: Koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser. Säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser (RCA) och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande Analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser Utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde

Din profil
Vi söker dig som har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar samt insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt och du är bra på att kommunicera på många nivåer. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelsk då arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget. Utbildning är inget krav, men 1-2 års arbetserfarenhet från liknande uppdrag är meriterande. Har du arbetat med RCA, Sigma eller SAP är det en fördel för att lyckas i rollen.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Jennilie Ekström, jennilie.ekstrom@skill.se Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag. People change - everything.

Mer info
Område Finspång
Yrkesroll Ekonomi, Administration, Juridik
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://skill.se/
Sista ansökningsdag 30 dec 2022 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag. People change - everything.