Valutahanterare till stort internationellt bolag

Valutahanterare till stort internationellt bolag

Vill du göra karriär inom ett stort internationellt bolag i framkant? En av Europas ledande aktörer inom teknikbranschen söker nu en valutahanterare med ansvar över företagets valutaterminer. Vi söker dig som är noggrann, välorganiserad och har en god systemvana. Låter detta som tjänsten för dig? Sök redan idag, vi rekryterar löpande.

Information om uppdraget

Som valutahanterare ingår du i en grupp på åtta personer som ansvarar för all valuta- och likviditetshantering samt betalningsfunktioner och trade finance. För alla kund och leverantörskontrakt i utländsk valuta hanterar avdelningen valutarisken mellan kontrakt och betalning med hjälp av valutaterminer via företagets internbank.

Du erbjuds
  • Möjlighet att utvecklas inom ett stort och internationellt bolag
  • En varierande och utvecklande roll
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Operativ hantering av företagets nysäkringar, förfall och förlängningar av valutaterminer
  • Daglig användning av företagets system CURRIMA samt SAP
  • Beställningar till internbank, valutarelaterade kontroller och systemhantering av batchar
Tjänsten innefattar även långsiktiga inslag som utveckling av processer, utbildning, bokslut och rapportering av företagets exponering. Delar av andra arbetsområden ingår, såsom tex. valutarådgivning, valutaredovisning och cash management. Tjänsten är till sin karaktär delvis operativ och repetitiv, men mycket betydelsefull.

Vi söker dig som
  • Har högskoleutbildning inom ekonomi med viss arbetslivserfarenhet eller gymnasial utbildning inom ekonomi med flera års arbetslivserfarenhet inom reskontra eller bank
  • Har god generell systemvana då en stor del av rollen handlar om att tolka data och skapa rätt output från företagets system
  • Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av affärssystemet SAP då en stor del av arbetet utgår från det
  • Har erfarenhet av valutakontaktshantering
Som person är du:
  • Noggrann
  • Kommunikativ
  • Har god samarbetsförmåga
Du är strukturerad, håller deadlines och organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt.

Övrig information
  • Start: februari 2020
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Finspång
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Mer info
Område Finspång
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. Under verksamhetsåret 2017 omsatte företaget omkring 83 miljarder euro och hade 377 000 anställda i över 200 länder. I Sverige har de varit verksamma sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Stockholm.