Onsite Branch Manager

Onsite Branch Manager

Om rollen

Vi är en affärsenhet som i över 20 år har hjälpt många företag att rekrytera rätt personer att anställa eller att hyra in kompetent personal från oss. Vi har också genom åren givit många människor arbete och därmed hjälpt dem med deras karriärutveckling.

Nu står hela bemanningsbranschen inför en otrolig tid med utveckling, potential, transformation och oändliga möjligheter. Vi söker dig som älskar att göra affärer, är drivande i din omgivning, ambitiös och har alltid kunden i fokus. Du har en prestigelös framtoning och är i grunden en positiv person som alltid har nära till skratt. Flexibilitet och service finns i ditt DNA. Låter detta bekant? Läs vidare!

Hur ser din arbetsdag ut?

Som Onsite Branch Manager arbetar du nära vår kund och säkerställer den dagliga operativa verksamheten. Ditt huvudfokus är att se till att ditt team och er kund och era konsulter är nöjda. Du är ansvarig för kontoret inklusive personal, arbetsmiljö, operativ verksamhet, strategisk utveckling, ekonomiska resultat och att säkerställa kundnöjdhet. Med ett prestigelöst och sunt ledarskap skapas möjligheter att lyckas då både ledare och team jobbar mot samma mål, med samma metoder.

För att förtydliga ditt uppdrag förklarar vi mer i nedan punkter:
  • Utveckla samarbetet med vår kund
  • Fortsätta att ha ett framgångsrikt samarbete med övriga kontor och kollegor runt om i landet
  • Öka omsättningen och växa snabbare än marknaden inom ditt verksamhetsområden
  • Främja arbetsglädje och nöjda medarbetare
  • Förbättra kontorets lönsamhet och resultat
  • Leda, coacha, inspirera och stötta dina medarbetare
  • Agera drivande i säljledning och kulturbärande försäljningsaktiviteter
  • Budget- och resultatansvar, rapportering, arbetsmiljö och allt annat kul som kommer med rollen
  • Du ansvarar för ett team som i dagsläget består 2
Som person är du:
  • Drivande, handlingskraftig och älskar att vinna
  • Du har flera års erfarenhet av vår bransch eller en annan bransch där service och affärsmannaskap är grundläggande ingredienser
  • Du har varit i en ledande roll tidigare
  • Du har uthållighet, mod och förmåga att strukturera och göra prioriteringar
För att lyckas i rollen visar du naturligt ledaregenskaper såsom lyhördhet, empati och förmågan att förstå/analysera vad som sker i nuet. Vi söker en lagspelare med stor nyfikenhet som vill utveckla verksamheten och försäljningsarbetet samt njuter av att göra affärer och driva eget säljarbete.

Med glimten i ögat, trivsel i fokus och känsla för affärer, kommer du att trivas som fisken i vattnet i din roll som ledare på Adecco. Tempot är högt och servicenivån likaså - här kan vi verkligen säga att ingen dag är den andra lik.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig mycket frihet under eget ansvar i denna tjänst och du kommer att få stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag. Vi lever även efter devisen "better work, better life" där balans i livet är viktig och där vi vet att ett träningspass på arbetstid förbättrar ditt välmående och prestation.

Så hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda. Allt detta mynnar ut i stor arbetsglädje och vårt härliga och framgångsrika team väntar på dig!

Lär känna vår rekryteringsprocess

Som en global organisation med flera varumärken och med flera olika roller kan vår ansökningsprocess variera. Vi vill hjälpa dig lyckas i din rekryteringsprocess och har därför listat några tips som vi hoppas får dig att känna dig mer trygg genom processen med oss.

På vår karriärsida hittar du några av de viktigaste stegen du kan förvänta dig av processen och som kan vägleda dig på vägen.

Som en av världens största arbetsgivare tror vi på talang oberoende av bakgrund och fokuserar på de olika och unika färdigheter som våra medarbetare har med sig. Vi strävar efter att främja en kultur av tillhörighet och syfte, en miljö där alla kan trivas och känna sig engagerade och där skillnad respekteras och värderas. Vårt engagemang för rättvisa, lika möjligheter, inkludering och mångfald är en del av vårt bredare engagemang för att respektera grundläggande mänskliga rättigheter i hela vår värdekedja. Adecco Group är stolt över att vara en arbetsgivare för lika möjligheter.
Mer info
Område Filipstad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se
Sista ansökningsdag 31 aug 2022 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Adecco Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.