Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Har du erfarenhet av entreprenadbranschen och inköp? Nu finns möjligheten att som erfaren inköpare vara med på spännande anläggningsprojekt tillsammans med Svevia!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svevia.

Om företagetSvevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. De är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige. Svevia är ett av svenska staten helägt bolag med säte i Solna. Svevia bedriver verksamhet över hela Sverige. Verksamheten är indelad i divisioner: Drift, Anläggning, Industri och dotterbolaget Arento.

Deras affärsidé är att genom bra service och aktivt samarbete med kunder och leverantörer leverera rätt kvalitet vid byggande och skötsel av vägar och infrastruktur. Bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort, att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och nu då de söker en kvalificerad inköpare till anläggningsverksamheten. Inom Svevia kombinerar de det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Deras framgång bygger på förmågan att behålla, engagera, utveckla och rekrytera medarbetare. Jämställdhet och mångfald bland medarbetare bidrar till framgångsrika projekt.

ArbetsuppgifterI rollen som inköpare arbetar du nära produktionen. Du arbetar med att stötta platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Dina arbetaruppgifter består av att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Du ansvarar för att utveckla samarbetet med leverantörer och säkerställa kvalitet, service, logistik och leveransprecision.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam.

Tjänsten är placerad i endera Falun eller Härnösand då du arbetar i båda arbetschefsområdena och arbete ute på projekt kommer vara del av din vardag.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning, exempelvis civil- eller högskoleingenjör alternativt inom inköp
  • 3-5 års erfarenhet av operativt inköp inom bygg- och anläggningsbranschen
  • B-körkort
  • Du talar och skriver flytande svenska och engelska
I rollen som inköpare inom divisionen projektinköp är det viktigt att du har ett driv och engagemang. Du har en god förhandlingsvana och är tydlig i din kommunikation. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat i varje projekt. Du har en vana av att arbeta organiserat och är bra på att skapa effektivitet genom struktur.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun alternativt Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Falun
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!