Innesäljare/kundsupport till kund i Halmstad

Innesäljare/kundsupport till kund i Halmstad

Nu söker vi efter dig som vill arbetat med Kundsupport/innesälj! Gillar du att ge bästa tänkbara service och trivs med problemlösning? Har du tidigare erfarenhet av innesälj och att ge support? Har du god teknisk förståelse? Då kommer du att trivas hos vår kund!

Om tjänsten
Det är en kombinerade roll vilket innebär att du dels kommer att vara en viktig resurs till kundsupport, som stöd till säljare och kunder. Du kommer ha en central och viktig roll genom den dagliga kontakten med företagets kunder och partners. Du förser regelbundet kunderna med information gällande status och avvikelser i produktion och leverans.
Tjänsten innefattar administrativa arbetsuppgifter så som orderregistrering, offerering, uppföljning hos kund, boka utbildning etc. Du har både nationella samt internationella kunder. Dina närmsta kollegor är, support/innesälj, säljare samt instruktörer. Arbetet är belagt på dagtid, måndag-fredag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Order och offerthantering
  • Ordermottagning och support via telefon, mail och e-handel
  • Administrera och koordinera kundens utbildningar och övriga tjänster
  • Stötta utesäljare med information och material
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundsupport och/eller innesälj. Du har bra kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. Du är tekniskt lagd och har lätt för att förstå tekniska sammanhang. Intresse för att göra affärer och ge förstklassig service är en självklarhet. Vi ser också att du är en glad och positiv person med en genuin och trevlig framtoning både i rösten och ditt sätt att vara. Som person är du en lagspelare som bidrar till att både du och dina kollegor har roligt och trivs, samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Du drivs av att göra det lilla extra och gillar att anta nya utmaningar.

Viktigt för tjänsten är:
  • Arbetserfarenhet inom Innesälj/kundsupport
  • Att du är serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann
  • Du behärskar och kan arbeta effektivt i Office programmen
  • Du är van att arbeta digitalt
  • Flytande svenska samt engelska i tal och skrift
Om anställningen och ansökan
Tjänsten som kundsupport är ett konsultuppdrag med tillsättning 15 januari. Rekryteringsarbetet sker löpande. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är på sex månader till en början, för rätt person finns möjlighet till anställning hos kund. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
innesäljare, teknisk support, Halmstad, navision, Adecco
Mer info
Kontaktperson Lisa Åberg
Telefon 0736847663
Område Falkenberg
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 6 nov 2019 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.