Hoppa till innehåll
Professionals Nord Rekrytering AB logotyp

Orderhanterare till globalt teknikföretag sökes!

Sista ansökningsdag
24 oktober 2024 (27 dagar kvar)
Publiceringsdatum
24 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Är du i starten av din karriär och passionerad för teknik? Letar du efter en varierad roll där du får möjlighet att samarbeta med både kunder och leverantörer internationellt? Se hit!

Information kring tjänsten:
Ta steget mot en spännande karriär på ett världsledande företag inom energiteknik och automation. Professionals Nord söker för vår uppdragsgivares räkning en Orderhanterare. Vår uppdragsgivare är ett globalt teknikföretag med fokus på att utveckla marknadsledande teknologier. Du kommer att utgå från deras kontor beläget i Västerås.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår uppdragsgivare. På sikt är intentionen att bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten ska skickas till info@pn.se

Arbetsuppgifter:
Fokus för rollen som Orderhanterare ligger på att hantera inköpsordrar, genomföra beställningar, följa upp orderstatus och skicka bekräftelser till kunder, med en inriktning på hamnindustrin. Du kommer att arbeta på enheten i Västerås, som levererar lösningar och produkter för automation, instrumentering och optimering av industriella processer inom flera teknikområden. Tillsammans med andra orderhanterare driver du flera ärenden parallellt i en projektbaserad arbetsmiljö. I ditt team ingår även säljare, tekniskt säljstöd samt en Contract Manager.
  • Ansvara för projektbudget, orderhantering och fakturering
  • Samarbeta med lokala enheter och slutkunder
  • Säkerställa kundtillväxt genom att bygga långsiktiga relationer med kunder och leverantörer för att främja processutveckling
  • Säkerställa leveranser av komplexa projekt i nära samverkan med säljare och ingenjörer
  • Dokumenthantering och rapportering
Vi söker dig som:
  • Har en eftergymnasial utbildning inom administration, teknik, inköp eller ekonomi
  • Har goda IT kunskaper (Office-paketet)
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
  • Har arbetslivserfarenhet inom kundservice
Meriterande:
  • Kunskap inom SAP
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom industri
  • Grundläggande förståelse för fakturering gentemot kunder och leverantörer
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund . Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel, driven och har en positiv inställning till arbetet.

START: Omgående

OMFATTNING: Heltid

STAD: Västerås

URVAL: Sker löpande

KONTAKT: Linn Östin, linn.ostin@pn.se

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se
Professionals Nord Rekrytering AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
24 oktober 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision - Att skapa och bibehålla arbetstillfällen!