Ekonomiassistent till Stahrebolaget sökes!

Ekonomiassistent till Stahrebolaget sökes!

Om tjänsten

Gillar du att arbeta med siffror och service? Är du en handlingskraftig person som vill ta ditt första steg in i karriären eller är du kanske nyfiken på nya möjligheter inom arbetslivet? Har du studerat ekonomi på eftergymnasial nivå alternativ har arbetslivserfarenhet inom ekonomi? Då är det dig vi söker, så ta chansen och sök tjänsten idag!

Arena personal söker för Stahrebolagets räkning en ekonomiassistent, med start 15 september. Uppdraget är ett vikariat på ett år.
Du kommer vara anställd av Arena Personal och arbeta som konsult hos Stahrebolaget.

Arbetsuppgifter
Tjänsten som ekonomiassistent innebär ett löpande ekonomiarbete, vilket innefattar att tillsammans med administrationsgruppen ansvara för hantering av:
  • Bokföring i VISMA
  • Fakturering
  • Skriva offerter
  • Utforma och ansvara för infomail
  • Svara i växeltelefon
  • Tidssystem Rekyl
  • andra förkommande arbetsuppgifter inom admingruppen
Din profil

Vi söker dig som studerat ekonomi på eftergymnasial nivå, alternativ har tidigare erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter med grundläggande kunskaper inom ekonomi och en förståelse för nyckeltal. Det är meriterande med kunskaper i ett eller flera affärssystem.

Som person är du positiv, framåt och initiativtagande. Du vet vad god service innefattar samt är duktig på att bemöta människor. Du är flexibel och kan anpassa dig till diverse arbetsuppgifter samt det arbetstempo som råder utifrån behov. Du behöver även vara noggrann och tycka om att arbeta med siffror.

Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl muntligen som skriftligen, då det är arbetsspråket som tillämpas.

Övrigt
Anställning: 2018-09-15 till 2019-09-30
Arbetstid: måndag till fredag 7-16 (40 tim/vecka)
Lunch: 1 timme
Flextid: Ja
Kollektivavtal: Unionen

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Eskilstuna
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Rekrytering hanteras av Arena Personal
Sista ansökningsdag 5 aug (48 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Arena Personal är en koncern i rekryterings- och bemanningsbranschen. Vår idé är att leverera rätt person, på rätt plats, till rätt pris och vid rätt tillfälle! Det unika ligger i vår inställning; vi hittar möjligheter där andra ser begränsningar. Ambition, engagemang och närhet är självklara egenskaper, men lägg där till en stor portion rutin och ett genuint ansvarstagande så har du ringat in oss