Skolplus AB söker Webbutvecklare

Skolplus AB söker Webbutvecklare

Är du en hängiven programmerare och ser stora möjligheter i utvecklingen av webbtjänster för grundskolan? Nu har du chansen att vara med och skapa framtidens läromedel!

Som en del i vårt lilla hängivna team kommer du ha stor möjlighet att påverka och sätta din prägel på vår verksamhet inom många olika områden. Vi hoppas att du kommer tycka att det är lika givande som vi att hjälpa svenska grundskoleelever att nå de kunskaper som behövs för framtiden.

Arbetsuppgifter

Som webbutvecklare har du möjlighet att bidra i utveckling av vår webbtjänsts samtliga delar, beroende på intresse. Dels utveckling av de mer administrativa delarna såsom elevstatistik, integration mot single-sign-on-lösningar, administrationssidor för lärare, beställnings- och betalningssystem etc. Samt även möjlighet bidra till de rent pedagogiska delarna, det vill säga skapa digitala övningar och interaktiva lärspel inom matematik och andra skolämnen.

Du som söker
  • Du har stor erfarenhet att skapa webbsidor både på server och klientsidan.
  • Du är väl förtrogen med Javascript, HTML och CSS.
  • Meriterande är kunskaper inom PHP och MySQL.
Mer info
Kontaktperson Michael Thoor
Email Mejla Michael Thoor
Område Eskilstuna
Yrkesroll Data & IT, Utvecklare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://skolplus.se
Sista ansökningsdag 4 dec 2022 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skolplus AB utvecklar digitala läromedel för grundskolan, upp till årskurs 6. Vårt motto är "Lärande med glädje" vilket tar sig uttryck i t.ex. roliga kunskapsspel, smarta lärarverktyg och utskriftsmaterial. Allt ingår i vår webbsida skolplus.se som säljs som en prenumerationstjänst till skolor och privatpersoner. Vi har idag drygt 70% av Sveriges grundskolor som kunder, vilket gör oss till en av de mest spridda webbtjänsterna för svenska skolan. Det vi skapar används och gör skillnad för undervisningen ute i skolorna. Vi är fem anställda som håller till i fräscha lokaler i centrala Eskilstuna.