Inköpare till myndighet

Inköpare till myndighet

Uppdragsgivare:
Randstad

Omfattning:
Heltid. Måndag till fredag 08:00-17:00. Med start enligt överenskommelse i november och för uppdrag tre månader framåt.

Arbetsbeskrivning:

Här kommer du bland annat;
  • analysera och bedöma marknads- och leverantörsförhållanden
  • upprätthålla befintliga kontakter med leverantörer och uppsöka nya leverantörer
  • hantera offerter/anbud, avtal och val av leverantörer
  • ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatera exempelvis avtal och kundregister
  • genomföra beställningar, direktupphandlingar och inköp
Kvalifikationer:

I rollen som inköpare behöver du;
  • gymnasieutbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet som inköpare
  • goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

Har du erfarenhet av inköp inom offentlig sektor ser vi det som meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-11-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Victoria Falk, victoria.falk@randstad.se
Mer info
Område Eskilstuna
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 25 nov (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Har du lätt för att samarbeta med andra människor och är bra på att planera och organisera ditt arbete? Är du angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete? Har du även minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som inköpare? Då kan det vara just dig vi letar efter. Nu söker vi på Randstad inköpare till en myndighet i Eskilstuna. Välkommen in med din ansökan redan idag!