Handläggare till statlig myndighet

Handläggare till statlig myndighet

Nu söker Randstad dig som vill kliva in på ett uppdrag hos en modern statlig myndighet i centrala Eskilstuna. Vi söker dig som drivs av att arbeta självständigt, men trivs med att ingå i ett team och har tidigare erfarenhet av handläggning av statliga ärenden.
Varmt välkommen med din ansökan!

Omfattning:
Heltid, 3-6 månader (möjlighet till förlängning av uppdrag) med uppdragsstart snarast möjligt.

Arbetsgivare:
Randstad AB

Arbetsbeskrivning:

I tjänsten som handläggare är din huvudsakliga uppgift löpande hantering av elcertifikatsystemet och ursprungsgarantier. Du kommer tillhöra ett team som arbetar med att granska underlag från aktörer och se till att informationen är komplett och överensstämmer med gällande regelverk, för att därefter ta fram förslag till beslut. I det dagliga arbetet kommer du ha nära samarbete med de berörda aktörerna, vilket innebär många externa kontakter. En annan operativ arbetsuppgift är att hantera frågor som kommer in till enheten via telefon och e-post.

Kvalifikationer

För att du skall vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har en gymnasieutbildning samt har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter i minst 1 år. Det krävs också att du kan tala och skriva svenska, samt har grundläggande kunskaper i engelska. Du behöver ha systemvana och grundläggande kunskaper i MS office. Det är meriterande om du har arbetat med att hantera större mängder data i Excel samt erfarenhet av datasystemet SharePoint.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter vilket gör det viktigt att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du också vara van att arbeta självständigt och kunna ta egna initiativ. Vi ser även att du som person är noggrann och kan arbeta metodiskt för att uppnå resultat.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-09-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Malin Runnkvist, malin.runnkvist@randstad.se
Mer info
Kontaktperson Malin Runnkvist
Telefon 0703320850
Område Eskilstuna
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 23 sept (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.