Kundsupport

Kundsupport

Vad jobbar vi med?

Qleano jobbar med att koppla ihop köpare av städtjänster med städbolag och vice versa. Genom våra egna hemsidor och en rad olika online- och offlinebaserade samarbetspartners får vi in kundförfrågningar (leads), mestadels gällande flyttstädning. Dessa tas sedan omhand av vårt support- och säljteam eller vår digitala medarbetare, BB-8, som är ett understöd till vår support. Uppdragen bokas sedan in med något av våra kvalitétssäkrade städbolag som är de som utför själva uppdragen, vi har alltså ingen egen anställd städpersonal.

Vårt fokus är alltså att 1) skapa förfrågningar och nya kunder 2) koppla ihop dessa kunder med kvalitétssäkrade städbolag och ge kunden en offert 3) hantera supporten och kundkontakten.

Jobbet i sig

När två av våra medarbetare nu gått vidare till studier söker vi nu en ny stjärna till vårt supportteam.

Som en del i vårt supportteam kommer du att vara mittpunkten för hela bolagets verksamhet. Det mesta som händer passerar på något sätt genom vår support. Du kommer att via mail och telefon ha kontakt med såväl slutkunder som företagskunder och anslutna städbolag. Du kommer att ta inkommande samtal, ta emot, hantera och lösa reklamationsärenden, vara med och schemalägga våra städteam, ge stöd till våra städbolag och genomföra kunduppföljningar.

Du kommer att jobba från vårt kontor i Eskilstuna men serva våra kunder och städbolag i hela landet. Vi jobbar i effektiva affärssystem och i ett öppet och ljust kontorslandskap för att hantera vår support.

I ditt uppdrag ingår följande;
  • Svara på inkommande samtal från kunder
  • Ringa utgående samtal till kunder
  • Hantera och besvara inkommande mail
  • Hantera bokningar
  • Försäljning
  • Hantera och utreda reklamationsärenden
  • Utföra kunduppföljningar
  • Kontakt med arbetsledare
Genom ditt arbete ska du:
  • Leverera kundsupport av världsklass
  • Ge våra anslutna bolag stöd så att de kan leverera ännu bättre kundupplevelse
  • Vara med och utveckla bolaget och våra processer
Vem är du?

Vi söker nu någon som har tidigare erfarenhet från kundkontakt och gärna kundsupport. Ödmjukhet och humor är två viktiga egenskaper för att bli framgångsrik i ditt uppdrag och för att ge våra kunder och anslutna bolag den upplevelse vi vill. Ofta innebär det ett högt tempo i en kundsupport och det här är inget undantag. Att kunna behålla lugnet och fatta beslut även med en telefonkö ringlandes blir därför viktiga aspekter. Då din uppgift till stor del innebär att hantera kommunikationen mellan slutkunden och utföraren kommer du även behöva vara duktig på att prioritera och fatta beslut, något som vidare innebär att du behöver använda din integritet och genuina vilja att hitta de bästa lösningarna för alla parter dagligen. Vår vilja är att ge varje medarbetare så mycket ansvar som möjligt varför det är viktigt att du gillar att ta ansvar och lösa egna problem. Då ditt jobb till stor del handlar om att kommunicera är det viktigt att du är duktig i såväl tal som skrift, på både engelska och svenska.
  • Tillsvidareanställning
  • Individuell lönesättning
  • Urval sker löpande
  • Tillträde enligt överenskommelse
Om företaget

Qleano grundades under 2011 som ett vanligt traditionellt städbolag under varumärket Cleaning Services. Efter två år gick vi över till att jobba med nuvarande affärsmodell där vi kopplar ihop köpare av städtjänster med utförare av städtjänster. Idag har vi ca 80 anslutna aktiva städbolag, ett stort antal nyckelkunder och flera hundra privatkunder varje månad. Många av städbolagen har varit med oss under en längre tid och vi är en viktig integrerad partner, andra är nyare på vår plattform. Vårt mål är att vara en långsiktig partner till alla vi jobbar med och vi lägger därför stort fokus på att skapa värde för våra samarbetspartners.

Sett till antalet anställda på kontoret är vi ett relativt litet bolag. Idag är vi 8 personer, omsätter cirka 30 mkr på årsbasis och utför runt 750 uppdrag per månad. I vårt team har vi medarbetare som är från 25 år till 36 år och jobbar inom support, marknadsföring, försäljning, affärsutveckling och ekonomi. Även om vi har ett ungt team så har vi väldigt god erfarenhet av såväl branschen som vår affärsmodell efter sju verksamma år och en bra bit över 30 000 utförda uppdrag. Vi är ett team om sex tjejer och två killar i dagsläget.

Bolaget har ett stort fokus på att driva utveckling och alla medarbetare har en viktig del i att driva förbättringar inom sina egna områden. Varje vecka bidrar alla i teamet med förbättringsåtgärder som snabbt rullas ut för test. Detta är en av våra stora framgångsfaktorer och vårt sätt att ständigt utveckla och utmana gamla strukturer gjorde att företaget 2017 fick priset som Årets Innovatör i Eskilstuna. Vi har ett stort fokus på produktivitet och kvalité i allt vi gör, vilket också präglar kulturen och medarbetarna på plats. Vi har ett väldigt dedikerat och kompetent team som trots sitt fokus går igenom arbetsdagarna med en stor portion humor.

Bolaget ägs av Adam Gyllhamn, Dan Lainio och Yvonne Berglund. Adam Gyllhamn är VD och operativt ansvarig. Som ägare är de alla tre engagerade i verksamheten och de har ett långsiktigt fokus på sitt ägande.
Mer info
Kontaktperson Dan Lainio
Email Mejla Dan Lainio
Område Eskilstuna
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://qleano.se
Sista ansökningsdag 12 nov (50 dagar kvar)