Kundcenterchef HSB Södermanland

Kundcenterchef HSB Södermanland

Har du ett starkt intresse för kundservice och vet att det krävs struktur, mod, glädje och ihärdighet att bygga upp något nytt? Då kan rollen som Kundcenterchef hos HSB Södermanland vara ditt nästa steg i karriären!

Om tjänsten

HSB Södermanland befinner sig i en spännande transformation och utvecklingsfas där man bland annat har skapat en centraliserad kundtjänstfunktion för HSB Södermanland med tillhörande regionala kontor som t.ex. Nyköping, Eskilstuna och Strängnäs. I rollen som Kundcenterchef kommer du att ansvara för att denna funktion byggs upp, utvecklas och drivs på allra bästa sätt.

Din roll kommer att vara mycket viktig och central i bolaget och dina kontaktytor många. I rollen som Kundcenterchef ingår att skapa effektiva kundservicerutiner, processer, policys och standarder samt att leda, coacha och utveckla teamet och dess medarbetare. Till din hjälp har du ca 15 medarbetare från olika funktioner inom bolaget såsom kundtjänst, förvaltning- och boendeadministration och det gemensamma målet är att ni ska skapa HSB Södermanlands bästa kundcenter genom tiderna!

Tjänsten kan vara placerad i Eskilstuna eller Nyköping. Dagsresor mellan de olika regionala siterna kontor förekommer varpå körkort är ett krav. Du kommer att ingå i ledningen för affärsområde Fastighetsförvaltning och rapportera till affärsområdeschefen.

Är det här du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du känner dig fullt trygg i rollen som ledare med personalansvar och har arbetat i en liknande roll inom kundservice i minst 5 år. Du har förmåga att identifiera förbättringspotential i verksamheten och trivs med att utveckla och höja andras insatser, både på grupp och individnivå.

Vidare ser vi att du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Du talar och skriver svenska obehindrat.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är en positiv och lösningsorienterad person med både envishet och tålmodighet. Du trivs med att nätverka och samspela med din omgivning och inger förtroende i mötet med kunder och kollegor.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar HSB Södermanland med Level Executive. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sarah Sturesson på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Sökord: chef, service, kundcenter, fastighetsförvaltning, kundservice, kundcenter, service center, kundcenterchef
Mer info
Kontaktperson Sarah Sturesson
Telefon 08-120 50 425
Område Eskilstuna
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Level Executive
Sista ansökningsdag 15 feb (329 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

HSB Södermanland är den regionala HSB-föreningen i Nyköping, Oxelösund, Eskilstuna, Strängnäs, Trosa, Vagnhärad, Katrineholm och Flen. Vi arbetar med allt från att bygga och förvalta bostäder till utbildning och löpande rådgivning.

Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan - ETHOS. Våra ledord ska visas både i förhållningssätt och inte minst i handling. Vi förmedlar en positiv inställning till våra kunder och tar hand om varje uppgift med engagemang och professionalism. HSB Södermanland är just nu inne i en mycket utvecklande fas där vi vässar våra kompetenser och tjänster för att ytterligare stärka vårt erbjudande till marknaden. Vår devis att vara den aktör som har det bästa anseendet på marknaden har nog aldrig varit så spännande som den är just nu.

För mer info om HSB Södermanland och deras arbetssätt är du välkommen att besöka deras hemsida https://www.hsb.se/sodermanland/