IT-support sökes!

IT-support sökes!

Brinner du för att ge service och hjälpa andra med tekniska problem? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som supportpersonal kommer du att ta emot samtal i kundens 1:st linesupport och registrera och hantera ärenden direkt i telefon med kund. Du kommer även ta emot kunder som behöver hjälp med utrustning, ta emot besökare och varuleveranser samt hantera in- och utlämning av utrustning som har/ska hanteras av tekniker. Incidenter och förfrågningar registreras i ärendehanteringsystemet Microsoft System Centere Service Manager.

Telefonsupport: Ta emot samtal i vår 1:st linesupport, registrera och hantera ärenden direkt i telefon med kund. Schemalagd arbetstid.
Kundmottagning: Ta emot kunder som behöver hjälp med utrustning, registrerar ärende om inget ärende finns. Ta emot besökare till IT, ta emot Varuleveranser, in och utlämning av utrustning som skall/har hanteras av tekniker.
Oavsett hur våra kunder väljer att anmäla in en incident eller göra en förfrågan, skall vi finnas där för dem och alltid ta emot ärendet med en hög professionalitet och med ett leende, kunna förmedla leendet genom telefonen.

Din profil

Skallkrav:
  • Kunskap i Microsoft klient-, serverplattform och operativsystem. SystemCenter-familjen, Windows 7 och Windows 10
  • Hantera olika administrationsverktyg med koppling mot AD, Exchange
  • Kunna hantera olika fjärradministreringsverktyg
  • Kunskap i MS Office 2010-2016, O365 inklusive Outlook Webb Access.
  • Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Känna till och vara bekväm i med ITIL v3 och ITSM

Vi söker dig som är duktig på att förmedla teknisk kunskap till användaren och som vill arbeta med att hjälpa och stötta andra. Du bör ha goda kunskaper i och omkring hur mobiltelefoner, Ipad och andra mobila enheter fungerar. Som person bör du vara stresstålig, trevlig och tillmötesgående.

Villkor

Placeringsort: Eskilstuna
Omfattning: Heltid, Visstidsanställning 3 månader med stora möjligheter till förlängning
Start: 01/02-21
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag.
Mer info
Område Eskilstuna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

IT-enheten är en av de absolut viktigaste avdelningarna i denna organisation. De sköter organisationens nätverk, support och inköp av datorer, telefoner och andra mobila enheter. Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.