Ekonomiassistent med driv sökes till vår kund i Eskilstuna!

Ekonomiassistent med driv sökes till vår kund i Eskilstuna!

Vill du arbeta i ett välkänt och mångkulturellt företag? Är du en driven och prestigelös person som besitter en hög servicekänsla? Då är du den rätta ekonomiassistenten för oss! Sök tjänsten redan idag!

Brightby söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, du kommer ingå i ett team på 6 stycken. Du kommer ha ditt ansvarsområde men sedan är det viktigt att kunna hjälpa kollegor vid toppar. Du kommer att vara anställd som ekonomikonsult på Brightby och arbeta på uppdrag hos våra kunder.

Vad kan vi som företag erbjuda dig?

På Brightby har du många kollegor med olika erfarenheter inom ekonomiområdet. Du träffar dina kollegor i olika forum, både mindre och större, och kan dela erfarenheter och ha roligt tillsammans. Brightby erbjuder tillsvidareanställning, livsstilsförmåner och friskvårdsbidrag och inte minst möjligheten att utvecklas i och utveckla våra kunders ekonomifunktioner.

Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys fortsatta utveckling!

Dina kommande arbetsuppgifter:
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Administration
  • Bokföring
  • Fakturering
  • Kontoavstämningar
Kvalifikationer och erfarenhet
  • Examen inom ekonomi på högskola/universitet/YH
  • Flytande i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
  • 1-2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
  • Goda kunskaper i de olika programmen inom MS Office
  • Meriterande om du har arbetet i SAP
Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett genuint intresse för ekonomi, som drivs av personlig utveckling och att hjälpa våra samarbetspartners att nå sina mål. Som person är du driven och har en serviceinriktad inställning. Du är en problemlösare och i noggrannhet genomstyr du ditt arbete. Rutiner och arbetssätt kan alltid bli till det bättre och du deltar aktivt i förbättringsarbeten. Du är öppen och är prestigelös samt kan rycka in och avlasta verksamheten där det behövs.

För att trivas som konsult hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar samt att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende.

Start: Mitten på mars 2020 - årsskiftet 2020

Placering:
Eskilstuna

Omfattning:
Tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader

Sista ansökningsdatum: 31 dec 2019

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Brightby, Andrea Eugenio Silvano: 073-942 74 81 alternativt; andrea.silvano@brightby.se eller Desireéh Ozlati: 070-728 84 23 alternativt; desireeh.ozlati@brightby.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna
Brightby är ett konsult- och rekryteringsföretag specialiserat inom ekonomi, finans, bank och försäkring och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi arbetar med spännande bolag, såväl nationella som internationella, med starka varumärken i varierande storlek och omfång.
Mer info
Område Eskilstuna
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Brightby
Hemsida http://www.brightby.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Brightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi erbjuder våra medarbetare mentorskaps- och utbildningsprogram utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss.