Ekonom i växande exportföretag

Ekonom i växande exportföretag

Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för siffor, ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för hela det administrativa arbetet inom ekonomifunktionen?– då kanske det är just dig vi väntar på!

Vi söker dig som har en bakgrund inom ekonomi, administration och redovisning, är van vid högt tempo och att arbeta mot tidplaner. Som medarbetare har du ett eget driv och du ser möjligheter. Du är strukturerad, noggrann, van vid att arbeta självständigt och samtidigt har en god samarbetsförmåga, vilket är nödvändigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor i företaget.

Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel och att arbeta i affärssystem. Vårt affärssystem är Monitor och för löneadministration använder vi Hogia så kunskap i dessa system är meriterande. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen.

I denna roll arbetar du med brett ekonomiarbete samt administrativt bl.a. med löpande bokföring, kassauppföljning och avstämningar, in- och utbetalningar, anläggningsregister med avskrivningar, export- och importadministration, skatte- och momsredovisningar. Vidare ansvarar du för bolagets redovisning såsom kund- och leverantörsreskontra, månadsrapporter i MS Excel, bokslut och periodiseringar, årsredovisning, statistik/rapportering till Skatteverket, SC, Arb.förm mm.

Även löneadministration med hantering av Fora, Collectum och andra administrativa uppgifter rörande personal och löner ingår i tjänsten.

Vidare kommer du arbeta nära bolagets ägare i olika företagsövergripande frågor. Du har en nyckelroll med ansvar för de dagliga operativa ekonomifrågorna samt bistår ledningen med din ekonomiska kompetens.

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete. Meriterande är om du har någon ekonomisk utbildning i grunden. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Även relativt goda kunskaper i engelska krävs. Kunskap i andra språk kan vara meriterande.

Tjänsten är en deltidstjänst på 50%. Arbetstiden är dagtid. Förläggning av arbetstiden enl. överenskommelse.

Denna tjänst vill vi tillsätta under våren och rekryteringsprocessen sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, utan gör det redan idag!

Sista ansökningsdag: 2019-03-31

Ytterligare information om tjänsten kan fås av:

Thomas Eriksson, VD
016-400 30 03
thomas.eriksson@anchorlas.se
www.anchorlas.se

Ansökan skickas till:
ANCHOR LÅS AB

Thomas Eriksson
Köpmangatan 1
633 56 ESKILSTUNA
e-post: thomas.eriksson@anchorlas.se
Mer info
Kontaktperson Thomas Eriksson
Telefon 016-4003003
Email Mejla Thomas Eriksson
Område Eskilstuna
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.anchorlas.se
Sista ansökningsdag 31 mars (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ANCHOR LÅS AB är ett tillverkande, privatägt bolag med gamla anor i Eskilstuna. Vi tillverkar och levererar i huvudsak låsprodukter i premiumsegmentet på en global marknad. Vi växer så det knakar och är i dagsläget 14 anställda i våra lokaler vid Eskilstunaån.