Orderhandläggare på 50% till Würth Elektronik i Enköping

Orderhandläggare på 50% till Würth Elektronik i Enköping

Om kunden
Är det dags för en ny utmaning? Vill du arbeta med orderhantering hos ett multinationellt företag och dess fortsatta framgång i Sverige och Norden? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären. Vi söker nu för Würth Elektroniks räkning en orderhandläggare med placering i Enköping.

Vi söker efter dig som vill och tycker om att ha en central roll med många kontaktytor, både internt och externt. Tjänsten är på deltid 50%, tillsvidare och beräknas starta relativt omgående.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Arbetsbeskrivning
Würth Elektronik har över 8000 anställda i 50 länder och producerar och säljer bland annat elektromekaniska komponenter och har sitt huvudkontor i Waldenburg, Tyskland.

Dina huvuduppgifter kommer dels bestå i att supporta organisationen och dess kunder med att lägga och koordinerar ordrar. Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
  • Hantera och registrera inkommande ordrar och förfrågningar från Würths kunder.
  • Leveransbevakning av utgående leveranser
  • Bereda priser
  • Kontrollera tillgänglighet av beställda produkter, kommunikation med inköpsavdelningen vid behov.
  • Samarbeta med Würths lager i Europa för prioriterade leveranser.
  • Fakturering till verksamhetens kunder i SE, DK och NO.
  • Prognosarbete
  • Löpande uppdatering av kunddatabas.
  • Samarbete med inne- och utesäljare.
I ditt dagliga arbete är det också viktigt att du har förmågan att kunna skapa och bevara en stark relation till kunderna så att Würth Elektronik kan leva upp till sitt motto "More than you expect". I din kommunikation med kunder och kollegor är du aktiv och professionell för att säkerställa att ställda förväntningar infrias. Du kommer att ingå i ett team av andra orderhandläggare och innesäljare, du rapporterar direkt till Kontorschefen i Enköping.

Erfarenhet
-Vi tror att du som söker har tidigare erfarenheter inom administration, orderhantering eller motsvarande roller från en sälj och serviceorienterad organisation.

Vidare har du en utmärkt förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på såväl engelska som svenska. Det är meriterande med kunskaper i andra nordiska språk. Du har goda kunskaper inom Officepaketet och lätt att lära andra system.

Personliga kvalifikationer
Du som söker är noggrann, engagerad och självgående i de arbetsuppgifter du utför. Du är en ansvarstagande och flexibel person som vill vara med att bidra och drivs av såväl din egen men även av teamets och företagets framgång.
Mer info
Kontaktperson Linus Lindersjö
Telefon 0708-398731
Område Enköping
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Palm & Partners
Sista ansökningsdag 14 juni 2021 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Palm & Partners är effektiv bemanning och rekrytering grundad på engagemang i hela processen. Engagemang i effektiva lösningar, processer och verktyg, engagemang i varje individs utveckling och alldeles särskilt engagemang i ett långsiktigt resultat för våra kunder. Centralt i våra arbetsprocesser är personalen, vår personal trivs och utvecklas hos oss mer än om man har en traditionell anställning. Det skapar resultat för våra kunder.