Projektkoordinator

Projektkoordinator

Vi på Peter Johnsson IT-konsult växer och behöver nu förstärka vår ekonomi-/administrationsgrupp!

Om tjänsten
Som projektkoordinator kommer du att jobba nära vår ansvarige ekonom samt personer hos oss som är ansvariga för försäljning, projektuppföljning och avtal. Rollen innebär främst att delta i företagets löpande koordinering inom ekonomi med fakturering, betalningar och projektuppföljning. Du kommer också att arbeta med administrativa och affärsnära frågor kopplade till försäljning och avtal, ex. tecknande av underleverantörsavtal, administrativ hantering av leveranser och arbete med säkerhetskrav. Tjänsten innefattar mycket kommunikation med underleverantörer och kunder.

Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område och några års erfarenhet av administrativt arbete. Har du utbildning eller erfarenhet inom ekonomi/redovisning är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete med tekniska konsulter/IT-konsulter eller från myndigheter. Du har goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet, har du tidigare arbetat i CRM-system eller Visma Administration är det ett plus. Din svenska är mycket god i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, noggrann och driven. Du känner ett personligt engagemang i ditt arbete och är ansvarstagande både gällande ditt eget arbete och verksamheten i stort. Vidare är du utåtriktad och har en god servicekänsla, både i intern och extern kommunikation. Att samarbeta är inget problem, du tycker om att både hjälpa och ta hjälp av andra i din omgivning. För att lyckas och trivas i tjänsten är det viktigt att du tycker det är kul att arbeta med löpande administration, men din vilja och din attityd är allra viktigast för oss. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du behöver ha svenskt medborgarskap, eftersom tjänsten kan komma att kräva registerkontroll och inplacering i säkerhetsklass.

Vad vi kan erbjuda
Vi är ett starkt växande företag med positiv anda, stor kompetens och gott renommé i branschen. Hos oss erbjuds du ett omväxlande och roligt arbete där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven och platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer.

Övrig information
Vi sitter i trevliga, nybyggda lokaler på gångavstånd från Resecentrum i Enköping.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Tjänsten är på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se, vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Festin, 0704-451339.

Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 1 november 2020. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Enköping
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 1 nov 2020 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Peter Johnsson IT-Konsult (PeJoIT) är ett växande företag inom konsultmäklartjänster till marknaden för IT-konsulter och tekniska konsulter. PeJoIT levererar, sedan starten år 2000, konsulttjänster till myndigheter främst inom Totalförsvaret samt större företag i Sverige. Vårt kontor ligger i Enköping ett stenkast från Resecentrum (tåg/buss). På kontoret i Enköping arbetar 11 personer, varav 6 personer inom ekonomi/administration/ledning. Företaget omsätter ca 400 miljoner kronor.