Bygglovsadministratör

Bygglovsadministratör

Om arbetsplatsen
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innehåller administration och processhantering kring bygglovshandlingar. Inom uppdraget hanteras inkommande post, upplägg av ärenden, diarieföring, kontakt med sökanden via telefon eller e-post. I rollen hanteras även expediering av beslut, protokoll, kungörelser, arkivering och gallring av handlingar. Eftersom uppdraget är under utveckling är det viktigt att du har motivation och förmåga att vilja pröva nya utmaningar inom bygglovshanteringen. Det kan handla om att göra bedömningar om de ansökningshandlingar som krävs finns med i ansökan och kommunicera det med sökanden direkt efter registrering av nytt ärende. Rollen kan över tid också innefatta att hjälpa samordnarna till handläggare/inspektörer/koordinatorer att planera möten, vara stöd för nämndsekreteraren och samordnaren för bygglov och koordinatorerna. Vi ser även denna tjänst som en resurs med möjlighet till vidareutveckling till andra roller i processen. Som person är du noggrann, gillar ordning och reda, är analytisk med förmågan att jobba strukturerat och processinriktat i gott samarbete med dina kollegor. Du har även förmågan att hantera stressfyllda situationer och samtidigt behålla en god servicegrad gentemot de som söker bygglov. Det är viktigt att du är flexibel och har motivation när det gäller att lära nytt och bidra till att utveckla processer och samarbetet inom bygglovsavdelningen och förvaltningen som helhet.

Kvalifikationer
Du har genomförd gymnasieutbildning där vi ser påbyggda yrkesutbildningar eller andra utbildningar relevanta för rollen, som meriterande. I uppdraget behöver du ha en övergripande och för verksamheten relevant kunskap om kommunallag och förvaltningslag. Erfarenhet av nämndarbete är meriterande. Datorvana och arbete med registrering i it-system är meriterande. Följande it-system används på förvaltningen: ByggR AGS, Officepaketet

Övrigt
Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Mer info
Kontaktperson Christina Gortcheva
Telefon 0171-625192
Område Enköping
Yrkesroll Administration, Assistent, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 1 nov 2020 (12 dagar kvar)