Inköpare med strategiskt och operativt ansvar

Inköpare med strategiskt och operativt ansvar

Är du vår nya inköpare?

Du kommer operativt att arbeta med våra nuvarande leverantörer såväl som att identifiera nya inköpskanaler genom ditt strategiska inköpsarbete.
Du har det övergripande ansvaret för att utveckla vår inköpsfunktion. Genom kvalitetssäkring av inköpsprocessen säkerställer du effektiva och optimala materialflöden samt en professionell och långsiktig relation till våra leverantörer. Du rapporterar till företagets Supply Chain Manager.

Då vi är ett bolag med höga förväntningar och goda framtidsutsikter behöver våra processer och system utvecklas i samma takt och här spelar din erfarenhet och initiativkraft stor roll. Rollen innebär också ett nära samarbete med kollegor och våra olika projektgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Operativt inköpsarbete
  • Strategiskt inköpsarbete
  • Utveckla företagets inköpsstrategier
  • Identifiera nya leverantörer och inköpskanaler
  • Stärka befintliga inköpskanaler
  • Omvärldsbevakning
  • Avtalsförhandlingar
  • Kommersiella och avtalsmässiga villkor
  • Projektarbete och projektinköp
  • Processutveckling som säkerställer effektiva och optimala materialflöden och förbättringar samt i gränssnitt mellan interna och externa kontakter
Vi söker dig med lämplig utbildningsbakgrund inom exempelvis logistik, ekonomi eller bygg, men framförallt har du erfarenhet av inköpsarbete. Du får gärna ha teknisk kompetens och materialkunskap inom husproduktion. Engelska och svenska hanterar du med lätthet i tal och skrift. Andra viktiga kompetenser är ekonomi, förhandlingsteknik, avtal och att tekniskt kunna bidra i möten med dina kollegor.

Som person vill vi att du är affärsmässig med hög förmåga att bygga långsiktiga och professionella relationer. Du är initiativtagande med ett strukturerat och målfokuserat arbetssätt. Du drivs av att uppnå resultat och ständig utveckling sitter i din ryggrad.

Denna rekrytering genomförs i samarbete med Codeq AB. Du ansöker till tjänsten genom codeq.se. Ytterligare information om tjänsten lämnas av rekryteringskonsulterna Daniel Segerfeldt, 0708-10 73 90 eller Sören Holmlind, 0706-70 25 52.

I denna rekrytering praktiseras löpande urval.

Välkommen med din ansökan

Placeringsort: Hjältevad, Eksjö Kommun.
Anställningsform: Heltid, tillsvidare
Tillträde: Snarast, dock enligt överenskommelse
Mer info
Område Eksjö
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Småländska kvalitetshus i över 70 år

Vi på Hjältevadshus har byggt småländska kvalitetshus sedan 1947 och vet vad som krävs - vi är med dig hela vägen från de första funderingarna, via det första spadtaget och fram till den där härliga känslan när du flyttar in. Vi bygger hus där du tryggt kan flytta in med hela din familj och där det finns gott om plats för alla era behov.

En trygg ägare ger trygga husköp. Sedan 2011 är Hjältevadshus uppbackade av en mycket stark ägare, Pulsen. Pulsen är ett av Sveriges mest framgångsrika och stabila IT-bolag. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1964 och med denna starka ägare i ryggen kan vi erbjuda och garantera våra kunder en unik trygghet och stabilitet.

Läs mer om oss på hjaltevadshus.se