Kundservicemedarbetare till Eways

Kundservicemedarbetare till Eways

Vi söker nämligen dig som vill axla rollen som kundservicemedarbetare till det snabbväxande Tech-bolaget Eways! Eways är en oberoende laddoperatör som hjälper kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda elbilar, hela vägen till driftsättning och övervakning av laddstationer.

På Eways blir du en del av ett snabbväxande och innovativt företag som alltid strävar efter att ligga i framkant när det gäller grön energi. Här välkomnas du in i ett familjärt gäng som hittar på roliga saker tillsammans och som värnar om god samanhållning.

Detta är en perfekt roll för dig som brinner för kundservice, har ett genuint teknikintresse samt vill utvecklas och ha kul på jobbet.

Låter det som något för dig? Vi hoppas det. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om rollen som kundservicemedarbetare hos Eways

Så vad innebär rollen egentligen? Jo, som kundservicemedarbetare är din främsta uppgift att hjälpa Eways kunder (både företag och privatpersoner) att köra fossilfritt. De kunder som ringer eller mejlar till dig har olika problem och funderingar. Det kan handla om nya kunder som ska komma i gång med sina laddkort, hjälpa till när laddkorten inte fungerar som de ska, vara behjälplig med administrativa uppgifter eller agera support när laddstationer har tekniska problem.

Med din kreativitet och problemlösningsförmåga ser du till att kunderna alltid får bästa möjliga service. Rollen är teknikinriktad och det är viktigt att du, som du kanske har förstått, gillar tekniska utmaningar och lätt sätter dig in i nya system.

Eways har sitt nya och fräscha kontor i Stocksund. Här är det good vibes och du sitter tillsammans med ditt team i ett öppet kontorslandskap. Med tåg eller buss tar dig in till stan på bara några minuter.

Ditt team

Du kommer ingå i ett tight team på ca 6 kundservicemedarbetare. I teamet är det högt i tak och familjär stämning. Ni hjälps åt och har kul tillsammans! Kanske spelar ni också en och annan svettig pingismatch!

Hur dina dagar på Eways kan se ut

I rollen som kundservicemedarbetare på Eways kommer du bland annat att:
  • Hantera inkommande ärenden från företagskunder och privatpersoner via telefon, mail, chatt och sociala medier
  • Administrera och hjälpa nya kunder starta sina laddkort samt skicka ut dessa
  • Övrig administration
Vem vi tror att du är

Vi tror att du som läser denna annons är en engagerad och serviceminded person som trivs med att jobba såväl självständigt som i tight samarbete med ditt team.

Du kommer dagligen ha kontakt med kunder via telefon och mail, och därför är det viktigt att du är kommunikativ och lösningsorienterad. Sen självklart är det viktigt att du brinner för kundservice och alltid gör ditt yttersta för att göra kunden nöjd.

Som kundservicemedarbetare på Eways kommer du hantera många tekniska problem och ärenden, därför är det ett stort plus om du har ett genuint teknikintresse och lätt för att sätta dig in i nya system.

Bakgrund och kompetens
  • Erfarenhet/Stort intresse av teknik
  • Pratar och skriver obehindrat på svenska
  • Mycket goda kunskaper i engelska
  • Mycket god datorvana och god systemvana
Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):
  • Elutbildning, teknisk utbildning eller motsvarande
  • Erfarenhet från att jobba med kundservice
  • Kunskap och förståelse för el och/eller nätverk
Arbetstid/Varaktighet

Tjänsten omfattar heltid (40h/vecka) och du kommer att jobba i skift. Skiften är på sammanhängande 8 h plus en timmes lunch (som en helt vanlig arbetsdag) och kommer att schemaläggas mellan 06.00-22.00.

Helgarbete kan förekomma ungefär en gång i månaden, vilket betyder att du då kommer ha lediga veckodagar i stället. Självklart har du riktigt schysst OB de dagar du jobbar helg- och kvällspass.

På Eways kommer du att:
  • Få en ordentlig onboarding med en mentor som ser till att du får den kunskap som du behöver.
  • Få arbeta på ett luftigt och fräscht kontor med familjär kultur.
  • Bli en del av ett riktigt härligt gäng som hittar på roliga saker tillsammans.
  • Ha möjlighet till riktigt fina interna utvecklingsmöjligheter, både i Sverige och internationellt.
Om Eways

Eways är en oberoende laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. De finns så att framtida generationer ska slippa den stora miljöförstöring som fossila bilar står för. Eways tillhandahåller laddlösningar för enkel, snabb och säker laddning av elbilar hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Eways erbjuder en mängd innovativa molntjänster för övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar. På ett par år har de därför lyckats få stora företag, fastighetsägare, privatpersoner och kommunala bolag som kunder.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: kundservicemedarbetare, teknisk support, kundsupport, administration, teknik, grön energi
Mer info
Kontaktperson Amanda Wiberg
Email Mejla Amanda Wiberg
Område Danderyd
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 15 dec 2022 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.