Customer Success Manager

Customer Success Manager

OM TJÄNSTEN

Som Customer Success Manager är du en central länk mellan Kreditz kunder och företagets olika avdelningar. Din primära målsättning är att skapa en positiv, tydlig "Kreditz upplevelse" som på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder att lyckas med hjälp av Kreditz lösningar.

Rollen innefattar flera arbetsområden där du kommer att arbeta med att 'kick-starta' nya kunder genom utbildande on-boarding av Kreditz tjänster (digitalt såsom fysiskt), löpande besvara och koordinera kundärenden, agera support på kundmöten samt uppdatera befintliga kunder kring nyheter i Kreditz tjänster vid lanseringar. Denna roll kräver att du som kollega är välorganiserad och är ytterst lyhörd och observant till kundernas behov och utmaningar.

Känns ovan beskrivning utmanande och samtidigt spännande?

Då kan vi på Kreditz dessutom erbjuda dig: goda utvecklingsmöjligheter, tillgång till gym/bastu/idrottshall på kontoret och bäst av allt roliga, engagerade kollegor i en härlig arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter

I arbetet förekommer bl.a. följande arbetsuppgifter:
  • Utbildande on-boarding/uppstart av nya kunder
  • Support till nya och befintliga kunder (IT- och Sälj-support)
  • Besvara inkommande kundärenden per e-post/telefon/övriga kanaler
  • Koordinera ärenden mellan avdelningar
  • Ansvar för uppdateringar till befintliga kunder om nya releaser/funktioner
  • M.m, m.m.
Vi söker dig som

Vi tror mycket på att rätt personlighet i denna roll är en avgörande faktor, därför ser vi gärna att du är ambitiös och tar initiativ för att skapa, och framförallt leverera, en positiv Kreditz "upplevelse". Detta innebär att du utan problem kan arbeta effektivt tillsammans med kunden oavsett kanal. Du är komfortabel vid att arbeta självständigt och kan enkelt sätta dig in i olika företags utmaningar och kan på ett intelligent sätt konsultera kunderna med hjälp av Kreditz lösningar. Tre ord som beskriver dig är ansvarstagande, lösningsorienterad och framförallt positiv!

Vidare ser vi att du:
  • Har minst fullständig gymnasiekompetens (med fördel IT/Ekonomi/Teknik)
  • Har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
  • Har goda kunskaper inom Office-paket samt datorvana
  • Utmärkt kommunikation på både svenska & engelska (tal & skrift) och lika bra på telefon/video som i fysiskt möte. Andra språk kan vara ett plus
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom CSM/KAM, komplex support eller onboarding är ett plus
  • Behärskande av Jira ServiceDesk, Hangouts/Teams/Zoom, Slack, Gdrive är ett plus
Tillsättning av tjänst

Startdatum Januari 2021

Omfattning

Heltid, tillsvidareanställning

Ersättning

Fast månadslön

Rapportering

Du rapporterar till bolagets Chief Operating Officer

Arbetsplats

Vi sitter i ljusa lokaler i Danderyd, Stockholm

Rekryteringsprocess

Löpande urval

Sista ansökningsdag

/

Kontaktperson

Lorenzo Nilson, COO, Lorenzo@kreditz.com
Mer info
Område Danderyd
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 3 jan 2021 (33 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tillsammans skapar vi framtidens globala ekonomiska beslutsunderlag.
En Värld. En Score.