CRM Analyst

CRM Analyst

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt en växande online-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm - Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus.

Brinner du för kundanalys och vill vara med och utveckla en snabbväxande kundklubb? Då kan du vara MediaMarkts nästa CRM-analytiker.
Vi eftersträvar att vara datadrivna i allt vi gör och utgår från kontinuerlig analys i vårt arbete. För att lyckas med uppgiften förstärker vi nu vårt team med en CRM-analytiker som fokuserar på att utveckla och bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Du har en självgående roll men har även ett nära samarbete med andra team i företaget både på nationell och internationell nivå. Tjänsten är placerad på vår marknadsavdelning och du rapporterar till CRM Manager.

Arbetsuppgifter:
  • Arbeta med analys och A/B-testning samt kontinuerlig optimering av CRM-aktiviteter i olika kanaler för att öka kundvärdet.
  • Utföra ad hoc-analyser i databasen och dra nytta av fördjupande kundinsikter.
  • Arbeta med målgruppsurval för att skapa riktade kampanjer.
  • Arbeta med kampanjuppföljning och rapportering av olika kampanjer och kundanalyser.
  • Analysera och rapportera KPI:er till övrig organisation.
  • Säkerställa kunddatakvalitet.
  • Medverka i CRM relaterade utvecklingsprojekt.
Vem är du?
  • Högskoleutbildning med inriktning statistik, dataanalys/data science.
  • Minst 3 års erfarenhet av datadriven marknadsföring med kundprogram/lojalitetskoncept inom retail.
  • Du kan arbeta genom hela processen från datainsamling och strukturering till genomförande och rapportering.
  • Erfarenhet samt stort intresse av digitalisering och digitala kanaler.
  • Erfarenhet av programmeringsspråk inom data mining, t.ex. R, SAS or Python.
  • Erfarenhet av SQL och hantering av stora datamängder samt mycket goda kunskaper i Excel.
  • Det är meriterande med erfarenhet av Google Analytics.
  • Vi jobbar i en internationell miljö och därför är det viktigt att du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Egenskaper:
  • Du är ambitiös med en stark analytisk förmåga.
  • Du gillar att jobba med siffror och är bra på att fatta beslut baserat på insikt och data.
  • Du arbetar självständigt och är noggrann samt har ett proaktivt arbetssätt där du alltid sätter kunden i centrum.
  • Du är samtidigt en teamplayer som har ett stort intresse av samarbete med andra avdelningar och kollegor samt jobbar mot uppsatta mål.
  • Du ser komplexa problemställningar som en utmaning och gillar att hitta lösningar till dessa.
  • För att trivas i rollen är det av viktigt att du är intresserad av marknadsföring och analys. Du brinner för att skapa och utveckla affärsmässigt effektiva målgruppsurval.
Vi erbjuder dig en spännande roll i ett team fyllt med glädje och engagemang. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet och kreativitet med stort eget ansvar.

Är du intresserad?
Tjänsten omfattar heltid och är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning initialt. Tillträdesdag är snarast, enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan snarast möjligt, dock senast 31 januari 2019. Observera att intervjuer och urval sker fortlöpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Frågor och funderingar?
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta: Kirsi Lindblom, CRM Manager på lindblomki@mediamarkt.se.
Mer info
Område Danderyd
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.mediamarkt.se
Sista ansökningsdag 31 jan (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om MediaMarkt
Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, idag är vi 28 varuhus med en växande E-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden.
MediaMarkts framgång grundar sig i vår passion för varje enskild kund. Vårt dagliga arbete genomsyras av att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i varuhusen. På MediaMarkt ligger detta ansvar hos alla medarbetare.

Vår filosofi är att varje medarbetare har betydelse för verksamheten och vi förväntar oss att du har ett eget driv, har en passion för vårt affärsområde och brinner för att ge service utöver det vanliga. Vi anser att medarbetarnas möjlighet att påverka sitt arbete och agera på eget initiativ är nyckeln till att uppnå resultat.

Därför söker vi dig som trivs med frihet under ansvar och som ser lösningar istället för problem. Vill du ta steget och utvecklas tillsammans med oss, samtidigt som du har riktigt roligt längs vägen?