Office Assistant till Euro Accident

Office Assistant till Euro Accident

Till vår härliga kund Euro Accident söker vi nu en Office Assistant. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på initialt 6 månader med chans till förlängning. Start för uppdraget är i januari 2020 och tjänsten är på heltid med placering centralt i Mörby Centrum. Idag jobbar cirka 250 medarbetare på företaget som präglas av en inkluderande och familjär anda. På kontoret i Mörby Centrum sitter drygt 100 medarbetare och resten på kontor runt om i Sverige och Danmark.

Ditt uppdrag
Som Office Assistant utgår du från receptionen och är nyckelpersonen som får allt att flyta på kontoret. Detta innebär varierande arbetsuppgifter från högt till lågt, allt från snabba utryckningar till återkommande arbetsuppgifter. I rollen finns utrymme och mandat för att komma med nya idéer och förändringsförslag. Du agerar ambassadör åt företaget och bemöter alla gäster och medarbetare på ett professionellt och trevligt sätt. Arbetstiderna är kontorstider mellan 08.00 - 17.00. Flexibilitet i arbetstid finns på eftermiddagen men det är avgörande att du kan börja dagen 8:00, då varje dag inleds med en frukost på kontoret som du ansvarar för.

Du kommer tillhöra kommunikationsavdelningen där företagets Office Manager kommer vara din närmsta kollega. För rätt person kan du även få vara en resurs till kommunikationsavdelningen och stötta upp vid bland annat events.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
  • Ta emot och välkomna besökare i receptionen
  • Organisera, samordna och upprätthålla god struktur kring externa möten
  • Vara ansvarig för kontorsmiljön och se till att det alltid är trevligt och trivsamt
  • Ansvara för att ta emot samtal via kontorets växel
  • Ansvara för inköp och organisering av frukost varje morgon
  • Ansvara för inköp av kontorsmaterial och övriga fastighetsrelaterade varor och tjänster
  • Arbeta med övrigt förekommande kontorsadministration samt ad hoc-uppgifter
Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du gärna har kontorserfarenhet sedan tidigare alternativt att du har erfarenhet från servicebranschen.

I en roll som Office Assistant är den ena dagen aldrig den andra lik. Rollen ställer krav på initiativförmåga och öga för detaljer där du har förmågan att se vad som behöver göras och att du kan prioritera effektivt samt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du klarar av att strukturera ditt arbete och är inte rädd för att ta egna initiativ när det krävs och van vid att arbeta självständigt.

Du är en utåtriktad person med hög energinivå som på ett naturligt sätt skapar kontakter och relationer och trivs med att arbeta brett och självständigt på ett prestigelöst sätt. Att du levererar hög service och utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet och god struktur ser du som en självklarhet. Du har även god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Om kunden
Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med 1,4 miljard kronor i årlig premievolym med mer än 300 000 försäkrade fördelade på 25 000 företag och över 240 medarbetare på kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik och en filial i Köpenhamn i Danmark.

Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att nordiska företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och hantera sin tillvaro. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare. Sedan den 2 december 2019 ägs Euro Accident av en investerargrupp arrangerad och ledd av det svenska investeringsbolaget Impilo AB.

Euro Accident samarbetar med Great Place to Work för att kontinuerligt kunna mäta och förbättra sina insatser som arbetsgivare. Sedan december 2016 är de certifierade som en utmärkt arbetsplats, Great Place to Work.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Caroline de la Motte (caroline.de.la.motte@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken - modig - proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Danderyd
Yrkesroll Administration, Assistent, Reception
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 8 feb 2020 (12 dagar kvar)