Teknisk 1st Line support sökes!

Teknisk 1st Line support sökes!

Vi söker tekniskt kunniga medarbetare till vår 1st line support!

Om Daikin
Daikin grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Vi bedriver intensiv forskning inom områden såsom mekanik, elektronik, kemi och köldmedier. Vi tror inte på att endast följa de trender som redan finns på marknaden. Vi tror på att våga leda marknaden och ständigt skapa nya, innovativa lösningar för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt. Denna inställning, tillsammans med vår tekniska kunskap och intensiva forskning, har gett oss en framträdande position på marknaden. Om du vill vara del av ett nyskapande företag som inte fastnar i gamla mönster är vi rätt för dig!

Daikins produkter och system har funnits i Sverige sedan
1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet.
Du kan läsa mer om företaget och produkterna på www.daikin.se.

Om tjänsten
Vår kundsupport är en av våra viktigaste funktioner och består idag av en 1st line och 2nd line support.

Nu behöver vi anställa fler till vår 1st line support!

Som 1st line support hos Daikin är du den som först tar emot inkommande samtal. Din uppgift är att förstå kundens utmaning genom att ställa kvalitativa frågor och försöka hjälpa kunden att hitta en lösning. Kanske tipsar du installatören om att ladda ner tekniska appar för självhjälp, samt guidar kunden och visar hur man använder den. Hittar du inte en lösning så lägger du upp ett ärende i vårt ärendesystem och slussar kunderna vidare till vår 2nd line där våra tekniska specialister arbetar och tar vid.

Bra bakgrund för rollen:
• Tekniskt intresse så att du snabbt kan lära dig våra produkter.
• Önskvärt är att du har em kylteknikerbakgrund/utbildning som t.ex kyl-/ och värmepumps tekniker utbildning alt inom el eller liknande
• Vi ser gärna att du tidigare användt telefon och mail som arbetsredskap och att du har erfarenhet av kundservice.

Som person ser vi att du:
• Tar personligt ansvar - Du måste vilja lära sig vår bransch så vi har ett brett sortiment av produkter.
• Gillar problemlösng - Du måste vara bekväm med att ställa frågor till så att du löpande lär dig och förstår hur du kan hjälpa våra kunder
• Serviceinriktad - Du älskar service och vill hjälpa kunden till "varje pris". Du ska även kunna sälja in våra digitala säljtjänster på ett pedagogisk sätt och sedan vägleda kunderna i våra olika digitala system
• Positiv attityd - du ska kunna hantera kunder, som ofta är ute på jobb och är stressade
• Driven/självständing - du kommer på egen hand få driva och ta ansvaret för kunduppdrag

Kunskapskrav ex It system och språk
• Flytande i tal och skrift i svenska, behärska engelska
• Erfarenhet av att kunna ar kunna jobba i it system och datorvana

Att jobba på Daikin

Detta är en heltidstjänst. Vi arbetar 37h/v. Vi arbetar hemma ca 2 dagar per vecka om arbetet tillåter det. Denna roll är ett konsultuppdrag så du blir anställd på ett konsultföretag som vi samarbetar med

Ansökan
Låter det intressant och stämmer beskrivningen in på dig?
Maila din ansökan till rekrytering@daikin.se och ange referens "1st line support" i ämnesraden.

Osäker? Du är välkommen att kontakta Marlene Lindfors på tel: +46(0)10 722 24 68

Intervjuer och urval sker löpande

Varmt välkommen
med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Erika Strömberg
Telefon 0107222444
Email Mejla Erika Strömberg
Område Danderyd
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Elektronik, Servicetekniker
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.daikin.se
Sista ansökningsdag 8 nov 2021 (45 dagar kvar)