Teamledare Verkstad

Teamledare Verkstad

Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilen BMW vars teknik ligger i framkant? Vi är stolta över att ha blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2022 av Great Place to Work - ta chansen och bli en del av vårt härliga team!

Till vår anläggning i Danderyd söker vi nu en Teamledare
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Centralt för rollen som Teamledare Verkstad är att operativt och effektivt leda, coacha och utveckla verkstadsteamet mot uppsatta resultat- och kundservicemål. Fokus ligger på det nära ledarskapet; att dagligen följa upp, stötta och närvara i verksamheten. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a.;
  • Resultatansvar; mål- och nyckeltalsuppföljning gällande produktivitet, bokningsläge, intäkt per närvarotimme, medarbetar- och kundnöjdhet.
  • Säkerställa att arbetsprocesser och rutiner finns och följs samt håller god kapacitet och kvalitet.
  • Leda, motivera och förse medarbetarna med de kunskaper, kompetenser och förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.
  • Planera dagens arbeten - service, felsökningar & reparationer - för att nå högsta kvalitet och effektivitet. I detta förse medarbetarna med daglig stöttning genom morgonavstämningar med fokus på återkoppling och kommunikation » vad gjorde vi bra igår, vad kan vi göra bättre idag.
  • Verka för och inspirera andra till att Bavarias vision realiseras genom att slutprodukten - kunden - får en Next Level-upplevelse i all kontakt med Bavaria. I ansvaret ingår hantering av kundsynpunkter.
Arbetsgruppen består av Tekniker, Mekaniker och eventuella lärlingar, samt servicerådgivare. Arbetstider avser dagtid.

Erfarenheter & profil
På Bavaria brinner vi för att göra det oväntade för kunden! Vi vill erbjuda våra kunder en märkbart bättre och annorlunda upplevelse av service. Vi ser därför att du förstår kundresan och skapar kundvärde ur ett utifrån-in-perspektiv. Du sätter riktningen och samordnar medarbetare genom att förmedla Bavarias mål på ett övertygande sätt, och tydliggöra hur varje medarbetare bidrar. Du är beslutsmässig och har mod att prova nytt och driva igenom förändring. Vidare besitter du en förmåga att fatta snabba beslut och prioritera under högt tempo. Du har en god förmåga att skapa, förvalta och utveckla förtroendefulla relationer och brinner för att se dina medarbetare växa. Vi ser att du är hands-on och närvarande i verksamheten med en känsla och förståelse för flöden samt hur alla delar hör ihop.

För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av verkstadsadministration. Meriterande är tidigare erfarenhet inom flera av nämnda branscher samt erfarenhet av kundvård och kundklagomålshantering. Tidigare erfarenhet av Cabas och Kobra(alternativt liknande affärssystem). Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav, likaså B-körkort.

Några ord från din blivande chef!
Jag heter Felix och har arbetat inom servicemaknad, produkt-/processutveckling och marknadsföring både operativt och som ledare under många år. Jag brinner för att bygga organisationer där alla delar hänger ihop och där alla team arbetar tillsammans och ser sin del i den större bilden. Jag ser det som en självklarhet att organisationens förbättringsarbete ska bygga på kunskapen och erfarenheten hos individen och att förbättringsarbetet bedrivs av alla. Det är de små stegen varje dag som gör skillnad och framgången ligger i detaljerna. Bavaria är en organisation som präglas av målfokus, engagemang och att vi har roligt på jobbet! Välkommen att söka tjänsten.

Ansökan & rekryteringsprocess
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsterna omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast 2022-06-31. Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Servicechef Felix Vangekrantz, 08-58893762, Felix.Vangekrantz@bavariabil.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Bavaria
Om Bavaria
Bavaria startades upp i Norge för 25 år sedan med en vision att förändra kundbemötandet i branschen. Grundarna ville mötas av entusiastiska och engagerade säljare, servicemottagare och mekaniker. De förväntade sig mer än vad som erbjöds. Mycket mer. Därför grundade de Bavaria.

Idag är Bavaria en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?

Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2 700 medarbetare. I.A. Hedin Bil driver sin verksamhet på 100 bilanläggningar i Sverige, Norge och Belgien och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.
Mer info
Område Danderyd
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Bavaria Sverige Bil AB
Hemsida http://www.bavariastockholm.se/
Sista ansökningsdag 1 juli 2022 (45 dagar kvar)