Servicesäljare

Servicesäljare

Nu har vi öppnat upp MINI:s första Flagship store i Stockholm! En unik anläggning med ny design och nytt koncept som skapar en kundresa ensam i sitt slag. Vi tänker också nytt i form av rollen Servicesäljare, som särskiljer sig från den klassiska Servicerådgivaren. Vill du vara med och bygga upp vår nya verksamhet? Få möjlighet att växa inom Servicemarknad och samtidigt vara en del av en avslappnad men professionell företagskultur där driv och engagemang ger mycket tillbaka? Ta chansen och bli en del av vårt härliga team!

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter

Till vår nya MINI-anläggning placerad i Danderyd söker vi nu Bavarias första Servicesäljare, en unik tjänst där du får chans att fördjupa dig inom hela flödet inom servicemarknad. Här har du en viktig roll i mötet med våra kunder där du jobbar mot många kontaktytor och med varierande arbetsuppgifter. Du kommer ingå i vårt Servicemarknadsteam bestående av fem Fordonstekniker, tre Servicesäljare och en Teamledare. Centralt för rollen är att erbjuda god service och vara lyhörd gentemot kundens behov. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a.;
  • Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
  • Inköp och beställning av reservdelar/tillbehör samt lagerhantering - rätt del i rätt tid.
  • Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
  • Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
  • Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt fakturering.
Erfarenheter & profil

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt - alltid. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Då du kommer att ha många kontaktytor är det också viktigt att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från servicebranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet kan se ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Cabas och/eller Kobra.

Om du blir en del av oss

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;
  • En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i helt nya lokaler med den senaste utrustningen och tekniken.
  • Arbete i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter och kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
  • Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
  • Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.
  • Marknadsmässig grundlön samt rörlig provisonslön baserat på prestation.
Ansökan

Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 12 maj 2021. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Teamledare Felix Vangekrantz, felix.vangekrantz@bavariabil.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundmottagare / Frontmedarbetare / Kundtjänst / Servicerådgivare

Om Bavaria
Bavaria startades upp i Norge för 25 år sedan med en vision att förändra kundbemötandet i branschen. Grundarna ville mötas av entusiastiska och engagerade säljare, servicemottagare och mekaniker. De förväntade sig mer än vad som erbjöds. Mycket mer. Därför grundade de Bavaria.

Idag är Bavaria en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?

Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2 700 medarbetare. I.A. Hedin Bil driver sin verksamhet på 100 bilanläggningar i Sverige, Norge och Belgien och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.
Mer info
Område Danderyd
Yrkesroll Fordon, Servicerådgivare
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Bavaria Stockholm Bil AB
Hemsida http://www.bavariastockholm.se/
Sista ansökningsdag 12 maj 2021 (5 dagar kvar)