Orderadministratör till Evolan i Danderyd

Orderadministratör till Evolan i Danderyd

Vi söker en orderadministratör till Evolan Pharma AB i Danderyd. Du ska vara social och ansvarstagande och gilla ett omväxlande arbete i ett framgångsrikt läkemedelsföretag.

Evolan är ett svenskt läkemedelsföretag med ca 30 anställda. Verksamheten bedrivs från huvudkontoret i Danderyd. Företaget är ett av de snabbast växande i läkemedelsbranschen med många nya produkter i registrerings- och lanseringsfas. Medarbetarna har en gedigen branscherfarenhet med kärnkompetens inom utveckling, marknadsföring och försäljning av läkemedel. Evolan utvecklar ständigt sin verksamhet och sin produktportfölj som innehåller både OTC- och Rx-läkemedel, medicinteknik, kosmetika och kosttillskott.

Tempot är högt och kräver ett tätt samarbete både inom organisationen och utanför. Evolan växer och behöver därför utöka sitt team med ytterligare en kollega inom order och logistik.

Arbetsuppgifter

Som orderadministratör kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom order och logistik.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
  • Ordermottagning och registrering i affärssystemet
  • Orderbevakning
  • Leveransuppföljning
  • Uppdatering av priser och annan masterdata
  • Logistik
I rollen kommer du att bli systemansvarig för logistikmodulen i affärssystemet Pyramid. Du rapporterar till Logistikchefen.

Kvalifikationer

Du bör ha en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi eller administration och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom order, backoffice eller logistik. Du har god förståelse för logistik-, order-, leverans- och fakturaflöden. Du bör vidare vara en van användare av olika affärssystem.
  • Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper

Viktiga egenskaper är att vara social, prestigelös och öppen. Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är lättlärd och lösningsfokuserad och gillar att arbeta på ett proaktivt och smart sätt. Du är bra på att kommunicera. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara förändringsbenägen, flexibel och driven. Du trivs i ett mindre bolag där alla hjälps åt.

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: omgående
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Danderyd
  • Uppdraget är ett "hyrköpsuppdrag" och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till Evolan om båda parters så önskar.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Linda Gadd
Telefon 0720199209
Email Mejla Linda Gadd
Område Danderyd
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 8 juli 2022 (5 dagar kvar)