Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare till Hr Björkmans Entrémattor

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer du att tillhöra ett mindre team och arbeta med olika arbetsuppgifter inom service, administration och försäljning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att;
  • ta emot och behandla kundärenden via telefon och mail
  • merförsäljning till befintliga kunder
  • registrera avtal och hantera avtalsförändringar
  • bemanna företagets växeltelefon och reception
  • serva chaufförer och säljare med avtalsinformation via telefon och mail
  • posthantering
Tjänsten innebär mycket kontakter, både internt och externt, och det är viktigt att du trivs i en serviceorienterad och utåtriktad roll. Då rollen även innebär administrativa uppgifter är det även viktig att du både uppskattar och har en fallenhet för administration.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiderna är 08.00-16.30, måndag till fredag.

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och administration och som trivs i en självständig roll med eget ansvar. Intresse för och erfarenhet av försäljning är meriterande och vi ser gärna att du tilltalas av att merförsäljning ingår i kundtjänstarbetet. Du har gymnasial- och/eller eftergymnasial utbildning, med fördel inom service, ekonomi eller försäljning.

Du är en serviceperson ut i fingerspetsarna, som ser vad som behövs göras och som är självgående, flexibel och lyhörd för var du kan vara behjälplig, så väl internt som mot kunder. Tidigare kollegor och kunder skulle beskriva dig som lösningsorienterad, kommunikativ, glad och positiv.

Då rollen innebär att du kommer att arbeta med olika arbetsuppgifter är det även viktigt att du är strukturerad, har en god förståelse för processer och ett sinne för logistik. Du är stresstålig och kan hantera parallella uppgifter samt prioritera din tid och ditt arbete. Du är noggrann, har siffersinne och ett öga för detaljer.

Din datorvana är god och vi ser gärna att du har erfarenhet av Visma administration, Lime eller ett liknande affärssystem. Tjänsten kräver även goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal som skrift, då kunder och leverantörer finns både i Sverige och i utlandet.

Vi erbjuder dig

På Hr Björkmans Entrémattor kommer du att arbeta i ett tryggt och framgångsrikt företag i tillväxt och med starkt miljöfokus. Du kommer att tillhöra ett starkt team med trevliga, hjälpsamma och positiva kollegor. I tjänsten ingår tjänstepension, försäkringspaket och friskvårdsbidrag.

Ansök

I den här rekryteringen har Hr Björkmans Entrémattor valt att samarbeta med JKS Sverige. Sök gärna tjänsten redan idag, med registrerat CV på www.jksgroup.se, då vi gör löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Borg, på telefonnummer 0709-68 30 19, vid frågor om tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Frida Borg
Telefon 0709683019
Område Burlöv
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av JKS Sverige AB
Hemsida http://www.jksgroup.se/
Sista ansökningsdag 8 okt 2021 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hr Björkmans Entrémattor är ett B2B-företag specialiserat på uthyrning, tvätt- och bytesservice av entré- och logomattor. Ett tryggt och framgångsrikt företag med starkt miljöfokus som idag finns verksamt i Skåne, Småland, Blekinge, Halland, Stockholm, Göteborg, Norrbotten och Polen. Företaget har som vision att alltid vara den ledande mattleverantören när det gäller service, kvalité och miljötänkande och kan stoltsera med flera olika miljöpriser.