Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig
Söker du ett arbete i ett drivet och framgångsrikt företag med snabba beslutsvägar, i en bred och ansvarsfylld roll? Då är det kanske dig vi söker!

Arbetsuppgifter:

I din roll som ekonomiansvarig kommer du att ha helhetsansvaret för ekonomifunktionen i företaget och ha en rådgivande och stöjdande roll till VD. I rollen ingår även ansvar för löne- och personaladministration. I arbetsuppgifterna ingår följande:
  • Löpande redovisning
  • Avstämningar
  • Moms, avgifter och skatter
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Månads- och årsbokslut samt upprättande av årsredovisning
  • Ekonomiska rapporter, statistik och analyser av ekonomisk information
  • Löne- och personaladministration
Utöver detta kommer en del av din roll innebära arbete kring kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du kommer att samordna och säkerställa att arbetet följs samt utmana arbetssätt för ständig förbättring enligt ISO. Exempelvis kommer du att uppdatera dokumentation i VLS enligt standarden, rapportera till myndigheter samt delta vid revisioner.

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper:

Vi söker dig som har en genuin servicekänsla och som vill ha en roll med variation. Du har minst gymnasial utbildning, med ekonomisk inriktning eller liknande, samt erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, gärna på ett mindre eller medelstort företag. Vi förutsätter att du känner dig trygg i din yrkesroll och att du vill vara med och utveckla och driva verksamheten framåt. Kunskap och intresse för arbete med bokslut är förutsättning för att du både ska trivas och lyckas i din roll.

Som person är du affärsorienterad, analytiskt lagd och duktig på Excel. Vi förutsätter vi att du är noggrann och att du har en fallenhet för ordning och struktur.

Du har goda datorkunskaper och är van vid att arbeta i Officemiljö. Vi arbetar idag med Visma redovisning och lön. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav, då korrespondensen med våra leverantörer sker på engelska.

Vi erbjuder dig:

Du kommer att tillhöra ett hjälpsamt team med trevliga och positiva kollegor. I tjänsten ingår tjänstepension, försäkringspaket och friskvårdsbidrag.

Ansök:

I den här rekryteringen har Hr Björkmans Entrémattor valt att samarbeta med JKS Sverige. Sök gärna tjänsten redan idag, med registrerat CV på www.jksgroup.se, då vi gör löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Borg, på telefonnummer 0709-68 30 19, vid frågor om tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Frida Borg
Telefon 040101219
Område Burlöv
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av JKS Sverige AB
Hemsida http://www.jksgroup.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hr Björkmans Entrémattor är ett B2B-företag specialiserat på uthyrning, tvätt- och bytesservice av entré- och logomattor. Vi är ett innovativt företag med bl.a. patenterad vattenåtervinning och starkt miljöfokus. Vi är verksamma i Skåne, Småland, Blekinge, Halland, Stockholm, Göteborg, Norrbotten och Polen genom 4 tvätterier och två depåer. Företaget har som vision att alltid vara den ledande mattleverantören när det gäller service, kvalité, miljötänkande och kan stoltsera med flera olika miljöpriser. Vi servar för närvarande över 5000 kunder med hjälp av drygt 40 anställda.