Operativ Chef till Skandinaviens ledande aktör inom företagsflytt

Operativ Chef till Skandinaviens ledande aktör inom företagsflytt

Vår kund är en ledande aktör i Skandinavien inom företagsflytt där företaget erbjuder kompletta tjänster från rådgivning och projektledning, till flytt och möbelmontering. Fokus ligger alltid på att leverera kvalitet och att ha god service, vilket avspeglar sig i företagets värderingar; Professionella, Tillsammans och Framåt.

Företaget driver framgångsrikt verksamhet i de tre storstadsregionerna, Stockholm, Göteborg och Malmö med omnejd. Då de idag står inför en expansiv fas söker de en Operativ Chef med övergripande ansvar för den operativa verksamheten i Stockholm. Företaget har sitt kontor och lagerverksamhet i södra Stockholm.

Ansvarsområden:
  • Övergripande ansvar för driften av den operativa verksamheten i Stockholm, med fokus på lagerlokal och kundleveranser
  • Personal - ansvar för de operativt anställda, tex montörer, expressarbetare, chaufförer. Ansvar för rekrytering av ny personal samt utveckling av medarbetare
  • Arbetsmiljö - arbetsmiljöansvar enligt överenskommelse med VD
  • Operationell effektivitet - säkerställa en kostnadseffektiv mix mellan egna medarbetare och externt inhyrd personal samt en ändamålsenlig och väl fungerande fordonsflotta
  • Kontor & lager - se till att lokalerna uppfyller arbetsmiljökrav och på ett kostnadseffektiv sätt säkerställa öppettiderna för både kunder och leverantörer
  • Transportledning - ansvara för en kostnadseffektiv och god planering av projekt och leveranser inkl bemanning av dessa
  • Leverantörskontakter - upphandling/avtal, beställning, kontroll samt fakturering enligt överenskommelser och rutiner
  • Kundfakturering - säkerställa att kund- och lagerorder faktureras löpande och vid varje månadsbokslut enligt överenskommelser och rutiner
  • Kvalitetsansvar - se till att lokala processer och rutiner följer företagets riktlinjer samt kontinuerligt utvecklas i syfte att säkerställa en god kvalitet samt efterlevnad av ISO (9001, 14001)
Dina kvalifikationer
  • Erfarenhet av transportledning, kunna säkerställa kostnadseffektiv och god planering leveranser inkl bemanning
  • Situationsanpassad ledarstil och vana av personalansvar för minst 10 medarbetare inkl lagerchef
  • Haft arbetsmiljöansvar på tidigare arbetsplats
  • Tidigare erfarenhet av leverantörsupphandlingar
  • Vana vid att jobba med datorer, speciellt Officepaketet och stödsystem till operativ verksamhet
  • Giltigt B-körkort
  • Obehindrad i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Gilla att arbeta med människor
Meriterande:
  • Utbildad som Trafikansvarig enligt Transportstyrelsen
  • Körkort för lastbil, C-kort eller högre
Ansökan:

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos kund. Skicka in din ansökan redan idag.
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2021-06-30

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Åse Lindberg
Telefon 0730-314237
Område Botkyrka
Yrkesroll Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 30 juni 2021 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Pema People är en del av Jobandtalent - ett auktoriserat bemanningsföretag med digitalt försprång. Under 2021 kommer vi successivt bli en gemensam organisation med gemensamma mål. Nu siktar vi mot nya höjder - tillsammans!

Vill du läsa mer om Jobandtalent hittar du information här: Jobandtalent