Lageransvarig Slagsta Hubb

Lageransvarig Slagsta Hubb

*Våren 2019 öppnar vi en lagerhubb i Slagsta som ska fungera som utgångspunkt för våra hemleveranser i Stockholm. På hubben kommer även en varuutlämning att finnas.

Vi söker nu dig, en erfaren och serviceinriktad ledare med goda kunskaper om lager och logistik, för att bygga upp och driva hubben.

Du kommer tillsammans med din personal att jobba för att på bästa sätt driva ett framgångsrikt lager. Detta genom att bl.a. coacha medarbetarna och utveckla en effektiv hantering där våra varor når kunderna i rätt tid och med en hög servicegrad. Du ansvarar för det operativa arbetet så väl som strategisk utveckling av enheten i både uppbyggnad och i drift.

Vi ser att du har gedigen erfarenhet från en ledade befattning inom lager och logistik. Du kommer att vara yttersta ansvarig på plats under uppbyggnad och i den dagliga driften. Det ställer därför krav på att du har vana från en liknande roll och att du kan bidra med kunskap och erfarenhet i utveckling av rutiner och arbetssätt för hubben.

Du är trygg i ditt ledarskap, är lyhörd och besitter ett eget driv och en förmåga att i ett högt tempo inspirera och utveckla dina medarbetare. Du deltar aktivt i det dagliga arbetet med hanteringen av gods på lagret, och leder genom att vara en god förebild. Du bör ha ett brinnande intresse för lager och logistik samt fallenhet för att skapa ordning och att upprätthålla rutiner. Du har en förståelse för hur lagret påverkar butikernas lönsamhet och vana vid att arbeta med nyckeltal och att styra mot uppsatta mål Du ger ett positivt kundbemötande och ser vinningen i att skapa långvariga kundrelationer.

Utöver det ser vi att du har god samarbetsförmåga samt goda datakunskaper och kan formulera dig väl i såväl tal som text.

Tjänsten är en en heltidsanställning med schemalagd tid på bl.a. kvällar och varannan helg.

Passar detta in på Dig?

Skicka in din ansökan redan idag, rekrytering på går löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum
Mer info
Område Botkyrka
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 jan (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag skapar vi bra prestationer i våra butiker. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Vi är ett modernt detaljhandelsföretag som med vårt starka kunderbjudande slagit branschen 8 år i rad. Vill du vara med och vinna matchen igen?

För att vara en attraktiv arbetsgivare på alla nivåer i kedjan prioriterar vi stimulerande arbetsuppgifter med individuellt ansvarstagande utifrån ett tydligt ledarskap. Möjligheter till kompetensutveckling och olika karriärvägar bidrar till utveckling och förnyelse.

En betydelsefull del av Mios framgångskoncept är personlig service och ett positivt bemötande av kunder. Mio är expert på inspirerande lösningar för hemmet. Det märks på hur vi tar hand om kunderna och hjälper dem att tillgodose sina behov med personlig, stilsäker och prisvärd inredning.

Alla kunder ska känna sig välkomna, inspirerade och omhändertagna, oavsett var och när de möter Mio. Ett positivt bemötande är en del av Mios service inför, under och efter varje köp.