Customer Care, Stockholm

Customer Care, Stockholm

Vi har som målsättning att bli branschledande inom kundservice, och för att lyckas med detta söker vi nu en Customer Care som kan vara med och skapa branschens bästa kundsupport med hög kundnöjdhet i fokus. Du kommer att ingå i vårt kundtjänstteam bestående av åtta personer och du rapporterar till vår Epiroc Performance center manager.


Jobbeskrivning

Som Customer Care kommer du att arbeta med att ta emot samtal och förfrågningar från våra befintliga kunder och partners och hitta lösningar på komplexa utmaningar, samt administrera hanteringen av bolagets orders och följa upp dessa. Ditt huvudsakliga uppdrag som Customer Care består av att:
  • Ta emot samtal, förfrågningar och lösa komplexa utmaningar hos kunder och partners med hjälp av våra tekniska specialister.
  • Ansvara för att kundärenden blir hanterade, lösta och återkopplade på inom utsatt tid, och vara pådrivande i den interna processen för att säkra högsta nivå av kundservice.
  • Registrera reservdelsorders och förbrukningsmaterial i våra system, samt ansvara för fakturering till kunder.
  • Skapa goda och långsiktiga relationer till våra kunder och partners, och bygga upp ett förtroende för bolaget.
  • Stötta gällande produktfrågor, leveranstider och prisuppgifter samt agera kravställare mot interna intressenter för att säkra relevans i produktrelaterad information.
  • Enklare teknisk support vid mindre komplicerade ärenden.
  • Merförsälja tillbehör och reservdelar samt aktivt marknadsföra vårt tjänsteutbud i kontakten med kund. Offerera reservdelar och förbrukningsmaterial till våra kunder och partners.
  • Ansvara för att affärssystemets masterdata kopplat till kundinformation, reservdelar, m.m. är uppdaterat med input från andra delar av organisatioen.
  • Aktivt kontakta branschaktiva för att söka nya potentiella kunder

Vem är det vi söker?

Vi söker dig som tidigare jobbat med kundtjänst och har ett intresse för teknik. Du drivs av att skapa långsiktiga relationer med befintliga och potentiella kunder. Du behöver vara lyhörd, serviceinriktad och kommunikativ då du kommer att jobba med komplexa frågor. Du behöver ha förmåga att koordinera ärenden inom den interna organisationen, och vara pådrivande och tydlig för att säkerställa att alla ärenden blir lösta och återkopplade på. Du kommer att hantera en stor mängd samtal vilket gör det viktigt att du är ambitiös och uthållig. Du stävar efter att ge en högkvalitativ service till kunder för att skapa förtroende och du föredrar att jobba i team och är flexibel. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har en god vana av att jobba i system. Har du tidigare jobbat med försäljning är det meriterande.

Lokalisering
Tjänsten utgår från vårt servicecenter i Stockholm, Slagsta.

Kontakt
Michaela Vansölin, Epiroc Performance Center Manager, tel: 072-1451531
Alexandra Hummel, HR & Communications Specialist, tel: 072-1454164


Att arbeta på Epiroc

Hos oss blir du en del av en internationell koncern vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter. Som anställd får du ta del av en rad olika förmåner som Rikskortet, friskvårdsbidrag, förstärkt föräldrapenning och möjlighet att teckna förmånliga försäkringar för dig och din familj. Vi har också ett omfattande internt utbildningsprogram.


Övrigt

Sista ansökningsdag är den 28 februari, vi kommer att bearbeta ansökningarna löpande under rekryteringsprocessen så skicka in din ansökan redan idag.

Vi ser fram mot din ansökan!

Atlas Copco Gruv- och bergbrytning byter namn till Epiroc!
Vi blev Epiroc från och med 1 januari 2018, men vårt 140-åriga arv från Atlas Copco kommer att förvaltas med lika delar stolthet och noggrannhet. Kunskapen, innovationskraften och fokuseringen på att lösa våra kunders problem fortsätter att vara hjärtat i vår verksamhet. Vad som däremot kommer att vara annorlunda är hur vi, som ett nytt och ännu mer fokuserat bolag, kan koncentrera oss helhjärtat på att leverera de lösningar du behöver för att lyckas idag och teknologin för att leda utvecklingen imorgon. Vill du veta mer om Epiroc, kan du besöka www.epiroc2018.se eller ringa vår kundtjänst på 020-78 44 55.

När du skickar in din ansökan godkänner du att dina uppgifter behandlas och lagras enligt vår integritetspolicy.
Mer info
Område Botkyrka
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 feb (5 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Vi har bytt namn! Atlas Copco Gruv- och Bergbrytning har blivit Epiroc Sverige.

På Epiroc fokuserar vi helt och fullt på gruv- och bergbrytning, infrastruktur och naturtillgångar. Renodlingen gör att vi kan serva våra kunder inom de verksamheterna ännu bättre. Följ vår resa på epiroc2018.se