Chef Kundservice

Chef Kundservice

Vi har som målsättning att bli branschledande inom kundservice, och söker nu en chef till vår kundtjänstavdelning Epiroc Performance Center. Vi söker dig som är lösningsorienterad, skicklig på att leda ditt team och som sätter kundnöjdhet främst i allt du tar dig för.

Uppdragsbeskrivning

Som chef för Epiroc Performance Center har du personalansvar för åtta medarbetare som arbetar med serviceplanering, teknisk support, kontraktsadministration och generell kund- och säljsupport såsom orderregistrering och masterdatahantering. Epiroc Performance Center servar våra kunder men har också många interna kontaktpunkter såsom säljchefer, säljare, servicetekniker, servicechefer, och distributionscenter, för att nämna några. Vi ser gärna att du trivs att arbeta i ett högt tempo!

Epiroc Performance Center lanserades under början av 2018 och har blivit en central del av vårt säljbolag, Epiroc Sweden AB. Grunden finns där och nu behöver vi någon som kan ta vid och fortsätta vår resa mot en branschledande kundservice. Fokus kommer att ligga på att utveckla nya och mer effektiva arbetssätt inom serviceplanering, ärendehantering och teknisk support samt skapa en tydlig och fungerande uppföljningsmodell för uppsatta KPI:er.

Utbildning och erfarenhet

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap samt förändrings- och förbättringsarbete. Det är meriterande om du har arbetserfarenhet av kundservice och har förståelse för hur väl kunderna påverkas positivt av god service. Vidare ser vi att du har en högskoleexamen, eller motsvarande kunskaper förvärvda genom arbetserfarenhet. Du har god data- och systemvana, goda kunskaper i företagsekonomi och du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Ett tekniskt intresse underlättar och kunskaper i affärssystemet SAP är meriterande, men inget krav.

Personlighet

För att lyckas i rollen som chef för Epiroc Performance Center tror vi att du är en positiv och social, tålmodig och initiativtagande person. Du har lätt att finna lösningar på problem och brinner för att säkerställa att kunden alltid får god service. Du älskar att arbeta med personal och utmaningar är inget som skrämmer dig, utan snarare motiverar dig till att leverera resultat.

Lokalisering

Tjänsten utgår från vårt servicecenter i Slagsta, söder om Stockholm.

Övrigt Sista ansökningsdag är den 1 maj. Vi kommer att bearbeta ansökningarna löpande under rekryteringsprocessen så skicka in din ansökan redan idag.

Vi ser fram mot din ansökan!

Kontakt

Björn Axelsson, Business Line Manager MRS, tel: 073-0659705
Ann Ekman, HR-chef, tel: 072-716 90 66

Att arbeta på Epiroc
Hos oss blir du en del av en internationell koncern vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter. Som anställd får du ta del av en rad olika förmåner som Rikskortet, friskvårdsbidrag, förstärkt föräldrapenning och möjlighet att teckna förmånliga försäkringar för dig och din familj. Vi har också ett omfattande internt utbildningsprogram.

Atlas Copco Gruv- och bergbrytning byter namn till Epiroc!
Vi blev Epiroc från och med 1 januari 2018, men vårt 140-åriga arv från Atlas Copco kommer att förvaltas med lika delar stolthet och noggrannhet. Kunskapen, innovationskraften och fokuseringen på att lösa våra kunders problem fortsätter att vara hjärtat i vår verksamhet. Vad som däremot kommer att vara annorlunda är hur vi, som ett nytt och ännu mer fokuserat bolag, kan koncentrera oss helhjärtat på att leverera de lösningar du behöver för att lyckas idag och teknologin för att leda utvecklingen imorgon. Vill du veta mer om Epiroc, kan du besöka www.epiroc2018.se eller ringa vår kundtjänst på 020-78 44 55.

När du skickar in din ansökan godkänner du att dina uppgifter behandlas och lagras enligt vår integritetspolicy.
Mer info
Område Botkyrka
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 1 maj 2019 (6 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Vi har bytt namn! Atlas Copco Gruv- och Bergbrytning har blivit Epiroc Sverige.

På Epiroc fokuserar vi helt och fullt på gruv- och bergbrytning, infrastruktur och naturtillgångar. Renodlingen gör att vi kan serva våra kunder inom de verksamheterna ännu bättre. Följ vår resa på epiroc2018.se