Senior Koncernredovisningsekonom till kund i söderort

Senior Koncernredovisningsekonom till kund i söderort

Om tjänsten

Till vår kund i söderort söker vi nu en senior koncernredovisningsekonom.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men arbetar ute hos vår kund. Uppdraget beräknas starta så fort som möjligt och pågå i ca 3 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är förlagd till kontorstider under vardagar måndag-fredag.

I dina arbetsuppgifter kommer du att göra månadsavstämningar, upprätta tertialbokslut och årsbokslut för vår kund.
Du kommer även att granska bokslutsmaterial i samband med boksluten.
Redovisningsenheten ansvarar för upprättandet av koncernens årsbokslut som en del i vår kunds årsredovisning tillsammans med koncernbolagen.

Du kommer att ha ett tätt samarbete med befintliga redovisningsekonomer.
Ni kommer att agera bollplank för varandra och dela upp arbetet mellan er.
Tillsammans med dina kollegor kommer du att planera bokslutsarbetet, både för vår kund och för koncernen. Ni kommer även arbeta tillsammans i gemensamma projekt inom redovisningsfrågor.

I rollen ingår även att kvalitetssäkra och utveckla ekonomiska processer, rutiner och metoder samt vara rådgivande åt verksamheten.

Även andra arbetsuppgifter inom redovisningsenheten kan förekomma.

Din profil

För att vara aktuell för denna tjänst skall du ha tidigare erfarenhet från att ha arbetat som senior koncernredovisningsekonom och civilekonom.
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning med inriktning redovisning.

Det är en stark merit om du har tidigare erfarenhet från storkoncerner, större privata koncerner eller från kommunkoncerner.

Vi vill även att du har goda kunskaper i svenska och engelska språket när det gäller tal och skrift.
Du har även stor vana från att ha arbetat i olika affärssystem och goda kunskaper i MS Office och framförallt i Excel.

För att passa i denna roll tror vi att du trivs med att ta stort eget ansvar samtidigt som du är duktig på att samarbeta.
Du trivs att arbeta i en föränderlig miljö och att bidra till en ständig utveckling.
Du har mycket god social kompetens, är lösningsorienterad, ansvarstagande, självgående, pålitlig och kommunikativ.
Du har ett starkt eget driv, är noggrann och välorganiserad.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Andreas Rudberg
Telefon 0721863485
Område Botkyrka
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomichef
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 30 jan 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.