Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Administrativt stöd mot inköp & beredning!

Publiceringsdatum
01 februari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Nu hjälper vi Log Max att hitta dig som är ute efter en varierande & spännande roll! Detta är en administrativ tjänst för dig som vill bredda dina erfarenheter inom beredning & planering! Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!



Om tjänsten

I denna tjänst kommer du att tillhöra Log Max logistikavdelning där det arbetar såväl tjänstemän som arbetare inom diverse intressanta områden. Du kommer främst att arbeta med stöttning åt avdelningens inköpare och beredare vilket innebär att du ansvarar för förberedande planering mot produktion. I dagsläget är detta ansvarsområde fördelat sinsemellan en av Log Max inköpare och beredare vilket innebär att du kommer att kliva in i en nyetablerad roll med mycket stöd från dina framtida kollegor som arbetar med dessa uppgifter redan idag.

Planeringen du kommer att få möjlighet att ansvara för grundar sig i produktionens framtida arbeten. Detta medför att du kommer att få en övergripande förståelse för såväl inköp, beredning & konstruktions inverkan på Log Max produktion i helhet.

Du erbjuds

  • En nyetablerad roll där du får möjlighet att påverka strukturer och rutiner för ditt framtida ansvar i din roll.
  • En arbetsplats familjär nog för korta beslutsvägar men stor nog för spännande utvecklingsmöjligheter.
  • En varierande roll som ger dig möjlighet att utveckla dina administrativa kunskaper inom planering och beredskap.


Arbetsuppgifter
  • Planering av framtida materialinköp mot produktionens arbete
  • Löpande dialog med inköpare, beredare & konstruktörer för att få en helhetsbild över produktionens planering
  • Generell stöttning mot avdelningens inköpare & beredare vilket innebär möten och administrativt arbete


Kvalifikationer
  • Kan tala & skriva på svenska samt engelska flytande
  • Har god datorvana, främst inom Officepaketet
  • Med stor fördel har tidigare erfarenhet inom administrativ tjänst mot planering, beredning eller inköp

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Garp
  • Erfarenhet av att arbeta med Taric koder

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För denna roll lägger vi stor vikt vid din personliga potential och intresse för tjänsten. Vi ser därmed att du har följande personliga egenskaper för att lyckas i rollen:

  • Samarbetsinriktad
  • Självgående
  • Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 april 2024 (32 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se