Löneadministratör till kommunalt bolag.

Löneadministratör till kommunalt bolag.

Nu söker vi en löneadministratör till ett kommunalt bolag i Borlänge! Vi letar efter dig som har arbetslivserfarenhet av hela löneprocessen, samt avtalstolkning. Vi vill även att du har en avklarad gymnasial utbildning men det är meriterande om du har högskoleutbildning med inriktning mot lön. Utöver detta ser vi att du har en god datavana inom Microsoft Office, samt att du på ett bra sätt hanterar det svenska och engelska språket.

Låter detta som du? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Omfattning:
Heltid. Med start enligt överenskommelse och med en uppdragslängd till och med december 2018. Arbetstider är vardagar 8-16.30. Eventuell chans till förlängning, samt övertag av kund.

Arbetsbeskrivning:

Bolaget är lokaliserat i centrala Borlänge och i din roll som löneadministratör kommer du att ha hand om hela löneprocessen. Du kommer att arbeta i en mindre arbetsgrupp med kompetenta och trevliga kollegor, du kommer även att ha en viss kontakt med externa parter t.ex. myndigheter. Du innehar en stödjande och konsultativ roll gentemot organisationen och dess medarbetare med hjälp av lagar och avtalstolkning.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Kontroll av tidrapporter och reseräkningar.
  • Semester- och schemahantering.
  • Framställande av statistikunderlag och årsskifteshantering.
  • Pensions- och personalföräkringsadministration.
Kvalifikationer:
Till denna tjänst behöver du:
  • Erfarenhet av arbete gällande avtalstolkning och hela löneprocessen.
  • Avklarad gymnasial utbildning (eller likvärdigt).
  • Van utövare av Microsoft Office och bekväm med att arbeta i olika datasystem.
  • Väldigt god svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har en avklarad högskoleutbildning med inriktning mot lön och det är även önskvärt om du kan tillträda omgående.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som är noggrann, kunnig i problemlösningar och ses som rutinorienterad. Utöver detta vill vi att du kan lägga upp arbetet på ett metodiskt sätt där du självständigt även har förmågan att klara av deadlines. Du innehar en god administrativ sida och är hjälpsam inom alla områden. Om detta passar in på din profil så kommer du att vara en väldigt uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-06-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Sofie Aniliadis | sofie.aniliadis@randstad.se |
Mer info
Område Borlänge
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 30 juni (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.