Kundservicemedarbetare till Ragn-Sells

Kundservicemedarbetare till Ragn-Sells

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Vi på Adecco söker just nu efter en kundservicemedarbetare till vår kund Ragn-Sells i Borlänge. Har du goda erfarenheter av service och/eller administration med fokus på kundnöjdhet? Då är detta tjänsten för dig!

Om tjänsten
Du kommer att arbeta som kundservicemedarbetare på Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. I din roll som kundservicemedarbetare kommer du att få förmånen att arbeta i ett härligt team med engagerade och positiva medarbetare som har högt i tak och gemensamt arbetar för att nå målen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
  • Kommunikation med kunder på ett professionellt sätt
  • Hantera alla inkommande ärenden (telefon, webb, mail, fax, besök) och utföra förekommande arbetsuppgifter på ett ändamålsenligt och effektivt sätt
  • Svara på frågor avseende fakturor, produkter, tjänster och priser
  • Ta emot och registrera beställningar från kunder
  • Offerera och prissätta vid enklare förfrågningar över telefon
  • Ta emot och hantera reklamationer
  • I förekommande fall skicka frågor, order eller reklamationer vidare till berörda parter
  • Merförsäljning gentemot kunder
  • Säkerställa att företagets processer och riktlinjer följs
  • Stötta och hjälpa övriga avdelningar/kollegor vid behov
Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag på heltid dagtid vardagar med start enligt överenskommelse. Uppdraget förväntas att pågå tillsvidare och för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning direkt hos Ragn-Sells.

Om dig
Vi söker dig som har en fullständig gymnasieutbildning gärna inom ekonomi och har tidigare erfarenhet inom kundtjänst, administration eller annat serviceinriktat arbete. Ett krav för tjänsten är att du dessutom har en god IT-vana och goda kunskaper i MS Office samt har en vana att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i tal och skrift. Önskvärt om du har någon form av säljerfarenhet. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Som person är du flexibel, ansvarstagande, strukturerad och engagerad. Du har ett utpräglat servicetänk mot både kollegor och kunder, hög arbetsmoral och lätt till skratt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och kan snabbt anpassa dig efter nya och förändrade förutsättningar. Utöver detta är du en person som kan finna lugnet i en stressad situation och som inte räds för att fråga dina kollegor om hjälp vid utmaningar i arbetet. Du har ett jordnära och prestigelöst sätt gentemot andra och värderar teamarbete högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 023- 70 55 96 alt. ulrika.struve@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundservice, kundtjänst, support, customer service, Borlänge, Ragn-Sells, Adecco
Mer info
Kontaktperson Ulrika Struve
Telefon 023-70 55 96
Område Borlänge
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 20 aug 2022 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.