Semestervikarie till vår kund- och medlemsservice med placering i borlänge

Semestervikarie till vår kund- och medlemsservice med placering i borlänge

HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter. HSB (i samarbete med Danske Bank) erbjuder också Sveriges största bosparande vilket kan ge möjlighet till förtur till HSBs befintliga och nya hyresrätter samt nybyggda bostadsrätter i hela landet.

HSB MälarDalarna är en regional HSB-förening som ägs av sina drygt 34 000 medlemmar. Vi arbetar med att bygga och förvalta bostäder samt ekonomisk och teknisk förvaltning av bostadsrättsföreningar, kommuner, privata fastighetsbolag och offentliga aktörer. Vi finns nära dig och verkar i hela Dalarna och Mälardalen med regionkontor i Västerås, Örebro och Borlänge samt tolv lokalkontor.

Tjänsten är en tidsbegränsad tjänst med start i juni till preliminärt i mitten av augusti (kan diskuteras). Detta är en tjänst för den som tycker om att ha daglig kontakt med människor, svara på frågor och lösa problem, arbeta med inkomna ärende, växla mellan arbetsuppgifter och att ge god service.

Som medarbetare inom vår Kundservice är man en av de första man möter när man besöker oss och har en daglig kontakt med kunder, leverantörer och medarbetare. Tjänsten innebär att bemöta kunder i telefon genom vår växel/kundmottagning och bemanna vår reception, hantera nycklar gentemot våra leverantörer samt diverse administrativa uppgifter. I tjänsten svara du på inkomna ärenden och arbetar i vårt system PM/Vitec gällande bostadsrätter och hyresrätter.

I arbetsuppgifterna ingår bla:
  • Bemanning reception
  • Posthantering
  • Intern och extern nyckelhantering
  • Godsmottagning
  • Kundservice mot främst hyresgäster och bostadsrättsinnehavare via besök och telefon
  • Ärendehantering via Super Office
  • Aviärenden
  • Medlemsärenden
  • Diverse administrativa arbetsuppgifter
I tjänsten ingår ett nära samarbete med övriga delar av HSB MälarDalarnas organisationer, kunder och medlemmar.

Kvalifikationer:
  • God datavana
  • God känsla för service
  • God kunskap i det svenska språket
  • Gott ordningssinne
Meriterande är:
  • Erfarenhet av administrativa uppgifter (i tidigare sommarjobb eller liknande)
  • Erfarenhet av kundkontakt (i tidigare sommarjobb eller liknande)
  • Erfarenhet av systemen PM och Superoffice
Personliga egenskaper:

Du som söker ska vara serviceinriktad, tycka om att arbeta med att hjälpa våra kunder, medlemmar och kollegor med deras önskemål.

Vi ser gärna att du är studerande och söker ett sommarjobb.

Att du har lätt för att lära och kan sätta dig ini arbetsmoment gör arbetet enklare och roligare.

Vi erbjuder:

Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en heltidsanställning.

Låter det här intressant:

Skicka din ansökan till HR Madeleine Wallinder. Det gör du enklast genom att skicka ett mail till madeleine.wallinder@hsb.se. Frågor kring tjänsten besvaras av chef för Kund- och medlemsservice Yvonne Johansson, tfn 010-303 2718.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum som är 21 maj.
Mer info
Område Borlänge
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 2 juli 2022 (44 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

HSB är Sveriges ledande boendeaktör, som ägs och styrs av 670 000 medlemmar. Vi strävar efter att förbättra boendet för våra nuvarande och framtida medlemmar genom att bygga nya bostads- och hyresrätter, utveckla och förvalta befintliga boenden och erbjuda bosparande som öppnar dörrar till att hitta ett eget hem.