Medarbetare till vår Kund- och Medlemsservice placering i Borlänge

Medarbetare till vår Kund- och Medlemsservice placering i Borlänge

HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter. HSB (i samarbete med Danske Bank) erbjuder också Sveriges största bosparande vilket kan ge möjlighet till förtur till HSBs befintliga och nya hyresrätter samt nybyggda bostadsrätter i hela landet.

HSB MälarDalarna är en regional HSB-förening som ägs av sina drygt 34 000 medlemmar. Vi arbetar med att bygga och förvalta bostäder samt ekonomisk och teknisk förvaltning av bostadsrättsföreningar, kommuner, privata fastighetsbolag och offentliga aktörer. Vi finns nära dig och verkar i hela Dalarna och Mälardalen med regionkontor i Västerås, Örebro och Borlänge samt tolv lokalkontor.

Till vårt kontor i Borlänge söker vi en medarbetare till vår Kund- och medlemsservice. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Tjänsten ingår i ett team uppdelat på två grupper där du ingår i gruppen bestående av sju Kund- och medlemshandläggare fördelade på kontoren i Örebro, Västerås och Borlänge. Vi arbetar främst i systemen Unit4 PM och Superoffice.

I arbetsuppgifterna ingår bla:
  • Bemanning reception
  • Posthantering
  • Intern och extern nyckelhantering
  • Godsmottagning
  • Kundservice mot främst hyresgäster och bostadsrättsinnehavare via besök och telefon
  • Ärendehantering via Super Office
  • Aviärenden
  • Medlemsärenden
  • Garage, parkering och bilplatsändringar
  • Diverse administrativa arbetsuppgifter
I tjänsten ingår ett nära samarbete med övriga delar av HSB MälarDalarnas organisationer, kunder och medlemmar.

Kvalifikationer:
  • God datavana
  • God känsla för service
  • God kunskap i det svenska språket
  • Gott ordningssinne
  • Kunskaper i engelska
  • Erfarenhet från motsvarande arbete inom reception, service och administration
  • Systemvana
Meriterande är:
  • Erfarenhet av motsvarande arbete i fastighetsbranschen
  • Erfarenhet av kundkontakt
  • Erfarenhet av systemen PM och Superoffice
Personliga egenskaper:

Du som söker ska vara serviceinriktad, problemlösare och tycka om att arbeta med att hjälpa våra kunder, medlemmar och kollegor med deras önskemål. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i reception, med telefon och/eller mot hyresgäster eller bostadsrättsinnehavare. Då arbetet innebär kundkontakt både i telefon och besök behöver du vara serviceinriktad, glad och positiv som person samt gilla att vara "spindeln i nätet" samt kunna prioritera när det blir många bollar i luften.

Vi erbjuder:

Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en heltidsanställning.

Låter det här intressant:

Skicka din ansökan till HR Madeleine Wallinder. Det gör du enklast genom att skicka ett mail till madeleine.wallinder@hsb.se . Frågor kring tjänsten besvaras av chef för Kund- och medlemsservice Yvonne Johansson, tfn 010-303 2718.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum som är 30 maj.
Mer info
Område Borlänge
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 17 juli 2022 (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

HSB är Sveriges ledande boendeaktör, som ägs och styrs av 670 000 medlemmar. Vi strävar efter att förbättra boendet för våra nuvarande och framtida medlemmar genom att bygga nya bostads- och hyresrätter, utveckla och förvalta befintliga boenden och erbjuda bosparande som öppnar dörrar till att hitta ett eget hem.