Inköpsansvarig till UniGraphics

Inköpsansvarig till UniGraphics

Gillar du ansvar och vara den som håller koll på detaljerna inom hela inköpskedjan? Uppskattar du dessutom en härlig gemenskap i ett familjärt bolag så kan tjänsten som Inköpsansvarig på UniGraphics passa dig!

Om vår kund

UniGraphics AB har sedan starten 1934 utvecklats till en bred leverantör inom märkning och profilering. Företagets slogan är Branding your world.

UniGraphics affärsidé är att erbjuda kundunika produkter och tjänster med snabba leveranstider som stärker kundernas varumärke och affärer.

UniGraphics erbjuder en flexibel organisation och en mångårig spetskompetens inom tillverkning och trading, med personlig service och moderna webbshoppar. UniGraphics vill ligga i framkant vad gäller hållbar utveckling och värnar om långvariga och utvecklande relationer med kunder och leverantörer. UniGraphics kommer hösten 2022 påbörja ett omfattande certifieringsarbete (ISO).

Läs mer gärna på www.unigraphics.se

Dina arbetsuppgifter

Som Inköpsansvarig på UniGraphics har du ansvarsområden som spänner över många delar av verksamheten; från behovsanalys, produkthantering, sortimentsutveckling, inköp, förhandlingar, prissättning, kalkyler, transporter och förpackning. Tjänsten är ny men arbetet har genomförts av fler personer som får andra roller. Det kommer krävas en bred förståelse för företagets olika processer rörande försäljningsprocessen, produktion, inköp och affärssystem.

I dina arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår huvudsakligen:
  • Inköpsansvarig på produktionens tradingprodukter. Behovsanalys, prisförhandlingar, upphandling av frakttjänster, tullärenden, avtalsskrivningar mm. Leverantörsutvärderingar, leveranssäkerhet, dialoger med säljavdelningen, kunder och leverantörer är naturliga inslag i arbetet.
  • Affärssystemet UniGraphics arbetar med är Pyramid där det krävs förkunskaper om, eller möjligen kunskaper om annat modernt affärssystem. Du kommer bli viktig med kunskapen och kunna dela den med övriga användare.
I rollen arbetar du tätt ihop med VD/ekonomi, försäljningsavdelningen, kvalitet- och miljöansvariga samt supporttjänst för frakter/logistik tillika supervisor på affärssystemet. Du rapporterar till VD.

Din profil

Du brinner för att förbättra processer och har yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare har du en bra förståelse för materialflödet inom ett företag.

När det kommer till affärssystem är du den person man går till och du har mycket stor erfarenhet av att administrera system. Pyramid är meriterande, liksom goda kunskaper i Excel.

Som person är du analytisk och har förmågan att se helheten och ta egna initiativ. Du är strukturerad, förtroendeingivande och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Hos oss blir du en del av ett väl sammansvetsat team som tar jobbet på fullt allvar men även värdesätter att ha kul tillsammans. Vi erbjuder dig en spännande roll med varierande arbetsuppgifter.

Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 8 juli. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på jens@effektiv.se eller Christina Björsell på christina@effektiv.se

Sökord

Inköp, inköpsansvarig, ekonomi, produkthantering, sortimentsutveckling, inköp, förhandlingar, prissättning, kalkyler, transporter, förpackning, Excel, Pyramid
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AB Effektiv
Sista ansökningsdag 8 juli 2022 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.