Ekonomichef till Topborn

Ekonomichef till Topborn

TopBorn är en digital byrå som dagligen arbetar med att forma och skapa innovativ marknadsföring åt företag i Norden där vår ambition alltid är att växa tillsammans med våra kunder

Om vår kund

Vi startade litet för sju år sedan genom ett brinnande intresse för det digitala, idag står vi stadigt med en uppställning på ca 30 skickliga medarbetare med kontor i Borås, Helsingfors och Oslo. Vårt främsta fokus ligger i att effektivisera och förtydliga våra kunders digitala närvaro. Med omfattande tjänster och heltäckande kompetens har vi vad som krävs för att hjälpa företag i alla storlekar med helhetslösningar redo att användas, givetvis alltid optimerade för bästa synlighet och maxad lönsamhet ut mot konsument. Vi erbjuder expertis inom SEO, digital annonsering, sociala medier, webbutveckling, webbdesign och hosting.

Dina arbetsuppgifter

TopBorns nuvarande ekonomiansvarig går vidare till annan tjänst inom bolaget så därför söker vi nu hans efterträdare till huvudkontoret i Borås. Härifrån sköts redovisningen åt TopBorns samtliga skandinaviska bolag. På ekonomiavdelningen har du sällskap av en kollega och ni är stöd till, och har ett nära samarbete med, övriga avdelningar. Som ekonomiansvarig på TopBorn har du ett övergripande ansvar för företagets ekonomi och redovisning. Det vill säga, driva igenom ekonomiska processer hos Topborn som effektiviserar och kvalitetssäkrar organisationen. Rollen är både bred och operativ och framför allt kommer du agera bollplank till övrig organisation ur ett finansiellt perspektiv.

Övriga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
  • Driva och fördela det finansiella arbetet
  • Bokslutsarbete på månads- och årsbasis
  • Löner, samt tillhörande personalfrågor
  • Dagliga konteringar
  • Myndighetsrapportering och kontakt
  • Rapportering till ledningsgrupp, styrelse & ägare
  • Utveckla effektiviseringsarbetet kring ekonomiska processer och rutiner
  • Kontakt med bank och revisorer
  • Avtalsuppföljning och faktureringsansvar gentemot kund
  • Kontroll av kundavtal och prissättning
Din profil

Sannolikt har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av ekonomisk redovisning och rapportering. Du trivs med att jobba i en operativ roll och gillar korta beslutsvägar. Som person är du prestigelös, noggrann, strukturerad och självständig. Du strävar alltid efter förbättring och trivs i en organisation som präglas av positivitet och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Vi tror att du har goda kunskaper inom Excel/Numbers och det är mycket meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV, Visma Lön.

Vi erbjuder en arbetsplats på ett snabbväxande företag med starkt driv och högt tempo där vi alla gillar nya utmaningar. Vi tror på att ta ansvar och jobba tillsammans för att nå målen och har satt höga ambitionsmål både vad gäller medarbetar- och kundnöjdhet. Låter det bra? Då ser vi framemot din ansökan.

Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 20210523. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth jens@effektiv.se eller Victoria Öberg victoria.oberg@effektiv.se
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AB Effektiv
Sista ansökningsdag 23 maj 2021 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.