Administrativ ekonomiassistent till Sandatex, Göteborg / Borås

Administrativ ekonomiassistent till Sandatex, Göteborg / Borås

Vi växer! Därför söker vi nu en

Administrativ ekonomiassistent

Som medarbetare hos oss kommer du att få arbeta tillsammans med positiva och engagerade medarbetare i en modern och trevlig arbetsmiljö. Vi söker dig som är intresserad av heltids- eller ev. deltidsjobb med trevliga och fartfyllda kollegor.

Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta i ett expansivt och dynamiskt företag med stor frihet under ansvar. Visar du framfötterna så kommer du på sikt kunna utvecklas vidare inom företaget.

"Det är en bra, trygg arbetsplats där man har kul på jobbet. Vi är ett gott gäng där alla hjälper till och ställer upp för varandra. Det är "högt" i tak och beslut kan fattas fort istället för att gå i många led vilket underlättar."

- Negar Moheb, Ekonomiansvarig

Läs mer om hur det är att arbeta på Sandatex på https://career.masterhelp.se/sandatex

Om tjänsten
Som administrativ ekonomiassistent kommer du arbeta i nära samarbete med vår ekonomiansvarig, samt med order/IT-administratör. Detta är en bred och stimulerande roll där ingen dag är den andra lik. Koncernen har vuxit i och med förvärv av ett nytt bolag, Gullringsbo. Detta innebär att ytterligare en medarbetare behövs för att stötta upp de administrativa och ekonomiska delarna för de båda bolagen. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta bl.a.:
  • Kundreskontra och leverantörsreskontra
  • Hålla kontakt med kunder och följa upp
  • Räntefakturering
  • Avstämningar
  • Hjälpa kunder via telefon och mail
  • Ta emot och lägga in ordar
  • Reseräkningar
  • Vara behjälplig för säljarna
  • Löner
Du kommer huvudsakligen att sitta i Sandatex moderna och trevliga lokaler i Borås tillsammans med 14 kollegor, samt vara på Gullringsbos kontor i Göteborg någon dag i veckan. Gullringsbo arbetar inom ett helt annat affärsområde, inom förädling och produktion av kött och chark och har ytterligare 13 anställda.

Din profil

Vi söker en person som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du har lätt för att kommunicera med andra människor och har ett trevligt bemötande då tjänsten innebär mycket kundkontakt. Du får gärna vara nyfiken och ha en vilja att se utvecklingsmöjligheter samt förbättra arbetssätt, t.ex. sätta effektiva rutiner etc. I vissa perioder är det mer att göra så att gilla att arbeta i högt tempo är fördelaktigt för denna roll.
  • Ekonomiutbildning är ett krav
  • Har du tidigare arbetat iaffärssystemet GARP är det meriterande
  • Vi ser även att du hanterar Officepaketet (Excel, Word och PowerPoint)
  • Du behärskar engelska då vi har många utländska kunder
Kontakt
Vi samarbetar med Säljpoolen i denna rekrtering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Säljpoolens rekryteringskonsult Kim Töllinen 0720-71 13 19.

Välkommen med din ansökan!

Sandatex är Nordens ledande leverantör av markisväv och har i mer än 30 år levererat väv till landets främsta markisspecialister. Vi erbjuder kvalitetsprodukter för både ute- och inomhusbruk, så som markiser, båtkapell, plissé- och lamellgardiner. Hela vårt sortiment är formgivet av vår egen designavdelning, där färger och mönster utgår från skandinaviskt perspektiv. Varje vecka kommer leveranser med högsta kvalitets standard från tillverkningen i Italien. Vi omsätter ca 80 miljoner och är 12 medarbetare på vårt huvudkontor i Borås, Sveriges textilcentrum. Våra återförsäljare finns i Sverige, Norge, Danmark samt i Finland. För mer information, besök vår hemsida sandatex.se.

Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, administratör, lön, löneadministratör, löneadministration, ekonom,
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Säljpoolen AB
Sista ansökningsdag 23 apr 2020 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!