Nyutexad inköpare till Sahlins

Nyutexad inköpare till Sahlins

Är du nyutexaminerad inom inköp eller logistik och redo för ett jobb med stora utvecklingsmöjligheter? Vill du vara en del av ett företag tillhörande en stark koncern och ett arbete med varierande arbetsuppgifter? Då har vi jobbet för dig!

Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som inköpare kommer du även att växa in i en roll som logistiker och längre fram kan du bli ansvarig för lager/logistikavdelningen.

Initialt kommer du att fokusera på inköp för att sedan även utvecklas inom logistik. Dina arbetsuppgifter handlar bland annat om att bevaka och underhålla leverantörer. En större del av din tid går åt till att skapa inköpsordrar samt att följa upp avtal och lagda ordrar. Vidare kommer du att ha uppföljning av statistik på leveranser. Som ansiktet ut mot leverantörer är det viktigt att du är ordningsam och strukturerad. Du kommer exempelvis att hålla förhandlingar med dem. Kontakten hålls genom både telefon och mail som verktyg. Affärssystemet du arbetar i är Garp.

Det här en roll med fantastiska möjligheter och längre fram en eventuell plats i ledningsgruppen!

Din profil

För att passa in i tjänsten som inköpare hos Sahlins så ser vi att du är en driven, ordningsam och strukturerad person som gärna blir en del av Sahlins-gänget.

Krav för tjänsten:
  • Utbildning inom inköp eller logistik alt. relevant arbetslivserfarenhet
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Körkort B
Meriterande för tjänsten:
- Tyska i tal och skrift

Villkor

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Ort: Borås

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen till Framtiden!
Mer info
Kontaktperson Åsa Stendal
Telefon 0722 49 96 53
Område Borås
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 18 jan (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund utvecklar, tillverkar och säljer produkter och metoder för kabelnätsbyggnation. Företaget har funnits sedan 1969 och började då att tillverka maskiner och redskap för installation av luftlinje och kabel. I takt med att företaget växte i snabbt ökade även vår kunds produktsortiment, vilket har resulterat i att idag kunna erbjuda ett komplett sortiment för elnätsbyggnation. Vår kunds produkter exporteras till ett stort antal länder världen över.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.