Kundtjänstmedarbetare i uppdrag mot Schibsted

Kundtjänstmedarbetare i uppdrag mot Schibsted

Vill du arbeta med kundservice för en av Sveriges största dagstidningar? Brinner du dessutom kundservice och är en effektiv kommunikatör? Då har vi det perfekta jobbet för dig!

Releasy söker flera drivna Kundservicemedarbetare till Svenska Dagbladet som erbjuder tidningsprenumerationer och andra medietjänster.

Vi söker dig som vill ha nya utmaningar och göra karriär hos oss på Releasy - ett av Sveriges ledande företag inom outsourcad kundservice.
Du behöver ingen tidigare erfarenhet - om du har viljan ger vi dig utbildningen och coachningen du behöver för att utvecklas. Via vår Karriärtrappa får du möjlighet att avancera och klättra i rollen som Kundservicemedarbetare.

Snabbfakta
Roll: Kundservicemedarbetare
Arbetsort: Borås
Omfattning: 100%
Lön: Enligt kollektivavtal
Startdatum: 22-12-09. Anställningen startar med en utbildning.
Arbetstider: Måndag-fredag 07:00 - 17:00 . Arbetstiderna kan komma att ändras
Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Vi erbjuder dig
Bra förmåner: Friskvårdsbidrag, Terminalglasögon, Frukost, Företagshälsovård, Förmåner kopplade till Karriärtrappan

Stark gemenskap: Bra stämning, Hög teamkänsla, Positiv företagskultur

Trygghet i form av: Stöttande och coachande ledare, Kollektivavtal, Tydliga förväntningar

Utvecklande karriär: Bli expert inom kundservice, Tydliga mål, utvecklingsmöjligheter

Dina arbetsuppgifter
Som Kundservicemedarbetare kommer du få chansen att vara ansiktet utåt för företaget och dagligen hjälpa Schibsted koncernens kunder med att lösa deras tekniska problem. Du kommer att hantera både nya och befintliga kunder, där du hela tiden strävar efter att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen.

Primärt kommer du att arbeta för att bibehålla goda kundrelationer med Svenska Dagbladets prenumeranter och hantera kundärenden via telefon, chatt och mejl. Du arbetar aktivt med att ge professionell och snabb service där du alltid ger det lilla extra i kundbemötandet och vill leverera en kundupplevelse i världsklass!

Din profil
  • Har fyllt 18 år
  • Kan tala svenska och engelska flytande
  • Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom kundbemötande service eller försäljning
Utöver detta ser vi att du är duktig på att skapa goda kundrelationer och prioritera kundbehov. Du prioriterar serviceupplevelser och justerar beteende snabbt och effektivt för att skapa kundnöjdhet. Du lägger gärna mycket tid och energi på att nå önskat resultat och drivs av en vilja att jobba målinriktat. Du har ett bevarat lugn och fokus vid tuffa/oväntade situationer och hanterar problem självständigt och effektivt. Dessutom är du duktig på att kommunicera på ett tydligt, enkelt och professionellt sätt samt är säker i olika prestationssituationer.

Ansökan
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag via knappen "Ansök nu"

Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i urvalsprocessen. Det gör vi för att undanröja eventuella frågetecken gällande framtida arbetsprestation. Det kan vara regelverk som styr kundernas verksamhet, men främst handlar det om att vi ska känna oss trygga med dig som medarbetare. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt fullständiga personnummer.

Vid frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare: adam.gyllin@releasy.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Adam Gyllin
Email Mejla Adam Gyllin
Område Borås
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://karriar.releasy.se
Sista ansökningsdag 5 dec 2022 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har 1500 anställda fördelat på sex verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm, Barcelona och Karlskoga.