Ansvarig för Servicekoncept till NetOnNet

Ansvarig för Servicekoncept till NetOnNet

Nu finns det en möjlighet att vara med på NetOnNets fortsatta resa och utveckla våra viktiga tjänster inom serviceområdet. Detta är ett relativt nytt område hos oss där vi ser stora möjligheter att erbjuda tjänster som gör det ännu enklare för våra kunder att köpa och använda hemelektronik. Vi söker dig som är driven, nytänkande och har ett starkt kommersiellt fokus med kunden i centrum. Vi erbjuder en spännande tjänst i ett kul och innovativt företag med stark tillväxt.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Dina arbetsuppgifter

Nu har du möjlighet att bli det av ett kul team och vara den som utvecklar vårt servicekoncept. Inom detta område ligger exempelvis tjänster som installation och service. Det är tjänster som finns idag, men där vi tror det finns en stor potential att utveckla området till en helt annan nivå. Vi vill erbjuda våra kunder en enkel och bra upplevelse där service är en viktig komponent!
I din roll tar du fram erbjudanden som våra kunder har ett behov av, som skapar enkelhet och som är relevanta inom ramen för vårt produktutbud. Ditt ansvarsområde innefattar framtagande av strategier, budget och plan men även att utveckla partnerskap och bygga egna lösningar internt. Du drivs av att skapa värde för våra kunder, och utveckla affären till en viktig del av vår tjänsteportfölj.
  • Driva på och kravställa tjänsterna internt för att säkra en bra kundupplevelse och tillväxt
  • Budget och prognos samt uppföljning
  • Ansvarig för val av och utvärdering av partners
  • Ekonomisk uppföljning
  • Affärsutveckling
  • Paketering och koncept mot kund
  • Kravställning på utveckling och kundupplevelse, i samarbete med våra kanaler, samt vår produkt- och utvecklingsavdelning
  • Omvärldsbevakning / trender
Din profil

Vi tror att du är en teamspelare som älskar att nå resultat. Du har ett starkt kundfokus, är självgående, innovativ och metodisk. Du har en helhetsförståelse för affären, och drivs av att utveckla och förbättra. Enkla, Nytänkande, Ärliga och Tillsammans är värdeord som präglar vår organisation, och det är viktigt att du delar dessa med oss.

För att lyckas i rollen har du relevant utbildning och har arbetat datadrivet med att utveckla nya tjänster / koncept, gärna inom handel. Du har erfarenhet av att arbeta inom en produkt eller tjänsteorganisation i nära samarbete med t ex försäljning- och utvecklingsavdelningar men även från partnersamarbeten. Framför allt har du ett starkt intresse och driv att utveckla affären tillsammans med oss!

Vi erbjuder dig en rolig och utmanande tjänst som du har möjlighet att ta till nya höjder, antar du utmaningen?

Sökord

Service Installation Support Teknik Hemelektronik Affärsutvecklare Affärsutveckling
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Försäljning, Försäljningschef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AB Effektiv
Sista ansökningsdag 15 aug 2021 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på NetOnNet tycker att hemelektronik är fantastiskt! Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Vi har ett unikt koncept med en ledande e-handel som kompletteras av lagershoppar i Sverige och Norge där vi säljer både egna och välkända varumärken.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång. En viktig del i att göra det enkelt för våra kunder är att erbjuda kompletterande tjänster.

Tjänstens placering är på huvudkontoret i Viared utanför Borås, där cirka 240 personer arbetar.
Under pandemin har vi arbetat från hemmakontoret. Nu uppgraderar och bygger vi om vårt huvudkontor till det nya sättet att arbeta, det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.

Låter tjänsten intressant så är du varmt välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista ansökningsdatum är 15 augusti. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth; jens@effektiv.se eller Marie Wikström; marie@effektiv.se