Online Visual Merchandiser

Online Visual Merchandiser

Nelly.com söker en Online Visual Merchandiser

Be the fab you - ihop med oss!

Häng på ett grymt passionerat gäng på en expansiv resa. Nelly har varit en ledande modedestination för unga tjejer online i snart 15 år med:
  • En omsättning på 1,4 miljarder kronor per år
  • 2,1 miljoner kunder i Norden
  • 1,3 miljoner följare i sociala medier
  • 119 miljoner besök per år
Vi kan fashion bättre än någon annan - med budskapet Always celebrate the fab you! Nu tar vi nästa steg, vi tänker bli Nordens mest älskade varumärke för tjejer i åldrarna 15-25 år och därför händer det enormt mycket inom Nelly just nu. För att nämna ett axplock av våra pågående initiativ - och det är bara början:
  • Nelly Group har precis blivit ett självständigt börsnoterat bolag på Nasdaq OMX Stockholm.
  • Vi centraliserar vår verksamhet till Borås för att stärka vår kultur och möjliggöra karriärsutveckling (vi flyttar ett 15-tal Stockholmsbaserade tjänster till Borås).
  • I januari 2021 flyttar vi in i helt nyrenoverade lokaler. Kontoret blir en skön manifestation av Nelly: Moderna och verksamhetsanpassade arbetsmiljöer och en möjlighet att fira och bejaka livet, varje dag!
  • Vi har precis byggt ett nytt supermodernt lager på 35 000 kvm i närheten av huvudkontoret dit vi flyttar under 2021. Här skall vi effektivisera vår verksamhet.
Nu söker vi dig, en driven och resultatorienterad Online Visual Merchandiser.

Har du ett vasst business mind och en passion för mode? Vill du jobba i en innovationsdriven organisation med en möjlighet att utveckla strukturer och processer? Är du analytisk och brinner för att analysera data och hitta förbättringsmöjligheter? Söker du en spännande karriär inom Fashion E-commerce? I så fall kan du vara vår nästa Online Visual Merchandiser.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Online Visual Merchandiser på Nelly.com har du en nyckelroll med kontaktytor över hela företaget. Du arbetar med långsiktig optimering av siten för att driva försäljning och lönsamhet samtidigt som du arbetar med ad hoc åtgärder för att optimera resultatet just nu. Då du arbetar på ett ledande företag inom E-commerce och fashion är ditt intresse för mode är en viktig aspekt.

Som Online Visual Merchandiser kommer du att arbeta utifrån ett försäljningsperspektiv med fokus på KPI:er som Click though rate, konverteringsgrad osv. Du kommer att optimera kundupplevelsen och personaliseringen på site och säkerställa att rätt produkter visas för rätt kund. Du jobbar både med algoritmoptimering och produktplaceringar. Du har stenkoll på de viktigaste produkterna i sortimentet men även vilka trender som är viktigast just nu. Rollen har även ansvar för att delta i planeringen av vilken kommunikation som ska visas på startsidan samt skickas ut i nyhetsbrev. Du har en viktig roll i den långsiktiga planeringen av bolagets kommersiella plan och har koll på söktrender och viktiga kommande trender inom mode.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Utvärdering av sitens viktigaste landningssidor och optimera dess KPI:er
  • Utvärdera kampanjer och ge input till Content Production kring vilken design som är optimal i ett försäljningsperspektiv
  • Utveckla nya idéer och koncept för presentation av produkter för att öka försäljningen
  • Samarbeta med Influencer Marketing teamet och optimera utifrån profil vilket sortiment som ska ingå i hauls och stories
  • Utveckla och testa strategier för att optimera för merförsäljning på olika delar av siten
Vem är du?
  • Du har en utbildning inom marknadsföring eller annat relevant område.
  • Du är nyexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet vilket är meriterande.
  • Du är driven och resultatorienterad med ett genuint intresse för mode och e-handel.
  • Du är en initiativtagande entreprenör som är prestigelös och föredrar att arbeta i team.
  • Kunskap inom Rich Relevance, Contentsquare, Google Analytics och Qliksense är meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig?

Vi kan erbjuda dig en unik möjlighet att vara en del av en ung verksamhet och bli en viktig del i den fortsatta tillväxten av Nelly.com. Arbetsplatsen kännetecknas som fartfylld, utvecklande och rolig och vi utmärker oss när det kommer till att ge unga personer chansen att ta ansvar och för rätt person kan utvecklingen gå snabbt.

Intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Borås. Du är välkommen att börja omgående men självklart tar vi hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Registrera din ansökan snarast möjligt, då vi intervjuar löpande. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Head of Sales & Performance Marketing, Madeleine Munkhammar, madeleine.munkhammar@nelly.com.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet i vår rekryteringsprocess genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vill du komma i kontakt med vår lokala fackklubb så når du dem på unionen@nelly.com
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 9 dec 2020 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nelly är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor. Kärnan är det egna varumärket i kombination med digital försäljning direkt till vår målgrupp. Nelly har skapat ett starkt engagemang genom hög modegrad och digital marknadsföring. Bolaget har 2,1 miljoner kunder och omsätter 1,4 miljarder kronor per år. Nelly Group hette tidigare Qliro Group. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet "NELLY".

Vi drivs av innovation, passion och samarbete och vill att alla våra medarbetare ska utvecklas och stöttas för att nå sina mål. Utvecklingsmöjligheterna är många för dig som önskar.