Creative Director

Creative Director

Nelly.com söker nu en Creative Director

Be the fab you - ihop med oss!

Häng på ett grymt passionerat gäng på en expansiv resa. Nelly har varit en ledande modedestination för unga tjejer online i snart 15 år med:
  • En omsättning på 1,4 miljarder kronor per år
  • 2,1 miljoner kunder i Norden
  • 1,3 miljoner följare i sociala medier
  • 119 miljoner besök per år
Vi kan fashion bättre än någon annan - med budskapet Always celebrate the fab you! Nu tar vi nästa steg, vi tänker bli Nordens mest älskade varumärke för tjejer i åldrarna 15-25 år och därför händer det enormt mycket inom Nelly just nu. För att nämna ett axplock av våra pågående initiativ - och det är bara början:
  • Nelly Group har precis blivit ett självständigt börsnoterat bolag på Nasdaq OMX Stockholm.
  • Vi centraliserar vår verksamhet till Borås för att stärka vår kultur och möjliggöra karriärsutveckling (vi flyttar ett 15-tal Stockholmsbaserade tjänster till Borås).
  • I januari 2021 flyttar vi in i helt nyrenoverade lokaler. Kontoret blir en skön manifestation av Nelly: Moderna och verksamhetsanpassade arbetsmiljöer och en möjlighet att fira och bejaka livet, varje dag!
  • Vi har precis byggt ett nytt supermodernt lager på 35 000 kvm i närheten av huvudkontoret dit vi flyttar under 2021. Här skall vi effektivisera vår verksamhet.
Nu söker vi dig, en strukturerad och innovativ teamplayer till rollen som Creative Director.

Är du en innovativ kreatör som vill arbeta med ett ledande varumärke inom mode? Älskar du att omvandla strategi till kommunikationskoncept? Gillar du att tänka utanför boxen? Motiveras du av att se snabba resultat? Om du svarar ja på dessa frågor kan du vara vår nästa Creative Director.

Arbetsbeskrivning

Som Creative Director ansvarar du för företagets visuella och kreativa uttryck för att på bästa sätt attrahera Nellys kund. Du ansvarar för att, tillsammans med marknadsteamet, omvandla bolagets mål och kommersiella plan till en marknadsplan och ansvarar för att den exekveras på ett innovativt och attraktivt vis. Rollen innebär ansvar för att all kommunikation, såväl på site som i marknadsmaterial, håller ett visuellt uttryck som både är kommersiellt, innovativt, i enlighet med bolagets brand book och riktlinjer, och där kundperspektivet alltid finns med och är i fokus. Du arbetar strategiskt med att ta fram bolagets visuella och konceptuella vision, ser till att målen efterföljs och att vi alltid är i framkant och up-to-date i alla kanaler.

Du är ansvarig för produktionen genom att leda processen från uppstartsmöten till kreativ idé, produktion och uppföljning. Du ansvarar även för att genom kontinuerlig uppföljning driva rekommendationer framåt för att säkerställa ständig utveckling. Du arbetar aktivt för att säkerställa ett bra flöde mellan avdelningarna som är involverade i kampanjprocessen och skapar förutsättningar för att varje avdelning får aktuell information som de behöver för att färdigställa projekt eller kampanjer.

Tjänsten ställer stora krav på kunskap om Nellys kund och förutsätter erfarenhet av att framgångsrikt kunna uttrycka sig till denna kund. Tjänsten innefattar att hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna inom fashion och tech, för att säkerställa att bolaget kan möta vår kund på ett branschledande vis.

Tjänsten är en del av bolagets marknadsavdelning och arbetar tätt med bolagets in-house produktionsbyrå. Rollen innebär personalansvar för en Creative Coordinator, men har även stort leveransansvar för bolagets in-housebyrå (Content Hub bestående av studio och produktionsteam).

Arbetsuppgifter
  • Ansvar för varumärkets visuella och kreativa uttryck, på så väl site som i samtlig kommunikation till kund
  • Delaktig i att planera och exekvera på varumärkets marknadsplan, inklusive utvecklandet av kommunikationskoncept och kreativa konceptidéer
  • Ständigt vara uppdaterad på nya trender inom fashion och tech och omvandla dessa för att möta bolaget och kundens behov
  • Ansvar för externa partners vid kampanj och konceptutveckling
  • Arbetar aktivt för att bolagets innovativa målsättning hålls och efterföljs
  • Tjänsten har budget- och personalansvar
Vem är du?

Du är en teamplayer som gillar högt tempo och är duktig på att prioritera. Du är resultatinriktad, och arbetar på ett strukturerat vis. Du älskar troligtvis mode när du kliver in genom dörren och om inte så gör du det snart.
  • Relevant utbildning
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet som Art Director, Creative Director eller liknande
  • Goda kunskaper inom Adobe Creative Suite
  • Du är en fena på att förstå och omvandla strategi, och räds inte siffror
  • Erfarenhet av modebranschen och intresse för mode är meriterande
Vad erbjuder vi?

Vi kan erbjuda dig en unik möjlighet att vara en del av en ung verksamhet och bli en viktig del i den fortsatta tillväxten av Nelly.com. Arbetsplatsen kännetecknas som fartfylld, utvecklande och rolig. Vi utmärker oss i att på innovativa sätt nå och rekrytera vår kund och vi har en kultur att tänka utanför boxen.

Intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Borås. Du är välkommen att börja omgående, men självklart tar vi hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Registrera din ansökan snarast möjligt, då vi intervjuar löpande. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Head of Brand, Tuss Odin Ekman, tuss.odin.ekman@nelly.com. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet i vår rekryteringsprocess genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vill du komma i kontakt med vår lokala fackklubb så når du dem på unionen@nelly.com
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 9 dec 2020 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nelly är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor. Kärnan är det egna varumärket i kombination med digital försäljning direkt till vår målgrupp. Nelly har skapat ett starkt engagemang genom hög modegrad och digital marknadsföring. Bolaget har 2,1 miljoner kunder och omsätter 1,4 miljarder kronor per år. Nelly Group hette tidigare Qliro Group. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet "NELLY".

Vi drivs av innovation, passion och samarbete och vill att alla våra medarbetare ska utvecklas och stöttas för att nå sina mål. Utvecklingsmöjligheterna är många för dig som önskar.